2010-es csapatok: Team Sauber F1

Team Sauber F1 / Sauber-Ferrari

  • Rajtszámok: 26, 27 (várhatóan, habár a csapat hivatalosan 14. pozícióból lett akceptálva)
  • Várható csapatnév (még bizonytalan, szponzorfüggő is lehet): Team Sauber F1 (egy svájci lap szerint)
  • Hivatalos konstruktőr+motor elnevezés: Sauber-Ferrari
  • Bázis: Hinwil, Svájc
  • Debütálás éve: 1993 (Dél-Afrikai Nagydíj), részvétele azóta gyakorlatilag folyamatos, 2005-2009 BMW Sauber-ként
  • 2010-es konstrukció elnevezése: C29 (immár hagyományos konstrukcióelnevezés, C, mint Christine, Peter Sauber felesége)

Egy korábbi logó, a Sauber Petronas időkből:

Egy kis infó röviden:

A Sauber csapat immár tradicionálisnak számít a Forma-1 előtti jelentős és sikerekben gazdag történelme miatt is. Peter Sauber a ’70-es évek óta épít versenyautókat. Szerintem egy vérbeli versenycsapat lesznek, egy szenvedélyes manufaktúra.

Felszereltségük és tapasztalatuk jelentős és ellensúlyozhatja a szerényebb költségvetést (leendő szponzoraik még nem ismertek, a tárgyalások valószínűleg már folynak, a csapat nem a sereghajtó helyekre pályázik). A szakembergárda jelentős része is megmarad. ‘Újonc’ társaikhoz képest jó alapokra építkezhetnek, nem kell teljesen a nulláról indulniuk. A BMW a szezon végére szépen összekapta magát és rendbe tette az autót aerodinamikailag. A 2010-es modellel a tervek szerint haladnak.

Továbbá ott van Peter Sauberéknek Albert, emlékeim szerint Albert3, a hiperszuper-számítógép. Ezen a téren az élmezőnybe tartoznak. Nem kell Albertet fikázni a BMW idei eredményeiért, maga az eszköz, a folyamatosan fejlesztett ‘szoftvereivel’ jó szolgálatot fog tenni a csapatnak (bár a tulajdonjoga kérdéses lehetne; amiatt hogy a BMW mennyire tart igényt rá, az eszköz használata lehet akár megosztott is). A CFD kapacitás évről évre egyre nagyobb hangsúlyt kap az F1-es csapatok fejlesztési arzenáljában, olyannyira, hogy a Manor/Virgin Racing ki szándékozik vele váltani a szélcsatornázást.

Ahogy a konstruktőr-motor névből ki is derült, Ferrari erőforrásokkal fognak versenyezni. Pilótáikról még nagy a homály. Klien, ha jól helyezkedik, landolhat az egyik ülésben. Heidfeld, ha M. S. Mester nem kerül az útjába, elkerülhet a Mercedes GP-hez. A madarak már Fisichelláról is csiripelnek…

Az autó remélhetőleg megszabadul a nagymérvű fehér színtől, ami a lehető legrosszabb szín volt ahhoz az első szárnyhoz, amivel a BMW idén ‘büszkélkedett’ és sok szavazásban elnyerte a legrondább autó címet (a Renault-val holtversenyben). Oops! A fő színeket jó eséllyel a (fő) szponzorok fogják adni/előírni. Reméljük valami kevésbé unalmas kombináció lesz.

További infókat a Sauberről folyamatosan és később, ez csak egy sorozatindító szösszenet a 2010-es csapatok életének figyelemmel kisérésére és könnyed bemutatására.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s