Elemzés: 25-20-15-10- …

… 8-6-5-3-2-1

Ha valaki egy kicsit is kapisgálja az arányokat, az láthatja, hogy ez a jelenlegi pontrendszer kiterjesztése, nem rosszabb annál. [Szerk.: Én csak egy kicsit módosítanék rajta, a 5-öt 4-re, vagyis a 7. hely egy ponttal kevesebbet érne. Nem módosítanék rajta, nem véletlen hibából lett így.]

A leglényegesebb pontszerző helyeken ez a pontrendszer ugyanúgy működne, mint a jelenlegi, nem értem az ellene való hőbörgést.

Nézzük az arányokat:

10:8 (5:4) = 25:20 (5:4)
8:6 (4:3) = 20:15 (4:3)
6:5 < 15:10 (3:2, 6:4) (ez épphogy jó arányjavulás, a dobogós helyeket kicsit jobban leválasztaná, jelenleg túl kicsi a különbség a 3. és a 4. hely között)

Az új pontrendszer jó lenne, lássuk, elfogadja e a WMSC (ma), az F1 Commission (vagyis a csapatok) javaslata.

A pontrendszer célja, értékelni a középmezőnyben felmutatott jó teljesítményt is. A mai mezőny sokkal jobban egyben van, értékelni és motiválni kell a kiscsapatokat is, mert komolyabb csapatok is, mint a múlt közép- és kiscsapatai. Lehet jönni, hogy régebben is volt ilyen sok autó, de mégis csak 6 helyezett kapott pontot. No de, az akkori közép- és kiscsapatok óriási kütyaütők is voltak, értéktelen, kerülgetni való töltelék, körönként 5-10 vagy (pre-kvalifikáción) több tucat másodperccel lemaradó vicc. Mint, ha ott sem lettek volna. Nem volt nagy szám lehagyni és legyőzni őket. Jöttek-mentek, botrányosan gyengék voltak, hamar bele is buktak az F1-es szereplésbe. Az ilyen értéktelen mezőnyszaporítást nem kell előmozdítani olyan pontrendszerrel ami lemorzsolja a mezőny nagyrészét és csak a legnagyobbak munkáját értékeli. Jót tesz majd a jövő kiscsapatainak, hogy egy számukra nagy teljesítménnyel és kemény munkával az egyik pilótájuk megszerezhet egy 10. helyet 1 pontért, 16 autót legyőzve. 16 nem kutyaütő autó legyőzése nem érhet egyetlen pontocskát sem? Dehogynem!

Idén (20-ból 8 ) a mezőny 40%-a volt ponttal jutalmazva a futamokon. 26-ból 10: 38%. Ebben sem lenne rosszabb az új pontrendszer. Ha ezidáig ért 1 pontot 12 pilóta legyőzése, 16 pilóta legyőzése méginkább megérdemli azt.

Kiegészítés, dec. 12.:

1. hely 2,5×
2. hely 2,5×
3. hely 2,5×
4. hely (Ez jó korrekció.)
5. hely (Ez is jó irányba korrekció, eddig ez is túl volt értékelve, ergo a győzelem a két dobogós hellyel kicsit fel lett értékelve az utánuk következő pozíciókhoz képest.)
6. hely (6. hely 6 pont, ideális egybeesés, többet ne is érjen egy 6. hely.)
7. hely 2,5× (A korrekciók után, vissza az alap származtatási számításhoz.)
8. hely (A 7. és 8. hely az alacsony egész számok használata miatt és a rendszer szándékos származtatása miatt exponenciális aránynövekedést mutat, hogy betölthesse az eddigi pontrendszer 7. és 8. helyének értékét, értelemszerűen kerekíteni kellett a 8.-at felfele különben nem lehetne 2-t és 1-et adni a 9.-10.-nek, de a hetedik hely pontosan megfelel a korábbi rendszer értékének.)

3 thoughts on “Elemzés: 25-20-15-10- …

  1. Őszintén szólva még mindig meglehetősen szkeptikus vagyok, de kezdenek meggyőzni azok az érvek, amiket rajtad kívül még néhányan hangoztatnak. Matematikailag valóban korrekt, éppen ezért tűnik úgy, mintha igazából semmi nem történt volna.
    Tartok a pontszerzés devalválódásától, a statisztikai hűtlenségtől (tudom, elég konzervatív is vagyok, legyen ez az én bajom). A kiscsapatok motiválására majd kíváncsi leszek. Egyrészt könnyen elképzelhető, hogy csak 24 autó lesz a pályán, a ManorGP sötét ló, így lassan elérjük a 2007-es szinten. Korábban sem volt lényegtelen a 10. hely,hiszen rangsorolt. Az utazási költségtérítést pedig szimplán egy mindenki által fizetett alapból meg lehetett volna oldani.

    Mindegy, délután még azt mondom, én befejezem ezt, most már kíváncsi vagyok, mi sül ki belőle.:)

    • Szerintem a pontrendszer nem sok ráhatással lesz arra, hogy érdekes lesz e következő szezon vagy sem. Rosszabb nem lett, innentől kezdve nem látom értelmét bosszankodni rajta. Amit a legtöbben értékeltek ezidáig (akárcsak Bernie), az az, hogy a bajnoki cím minél később (lehetőleg az utolsó futamon) és izgalmas csatában dőljön el. Az eddigi pontrendszer ezt lehetővé tette és mivel az új rendszer csak a régi kiterjesztése, lényegi döntésekben ugyanazt produkálja majd.

      Ha valamelyik csapat bukik is, jön helyette másik, olcsó lett az F1, nagyon sok az érdeklődő, sokan rekedtek kinn, akik még tervezik, hogy lecsapnak a kínálkozó lehetőségekre. Hosszabb távon be fog állni az F1 26 autóra és ezt tartani is akarják, szerintem lehet is. A mezőny akkor gyérült el, mikor túl drágává vált a Forma-1. Manapság olcsóbb és technikailag mégis egyberázódott a mezőny. A kisebb költségvetésű csapatok is képesek lehetnek jó eredményekre, ez pedig csalogatja az újoncokat.

  2. Örülök, hogy a Forma1 középtávú jövőjével kapcsolatban egyetértünk. Már ami a költségvetés megkurtítását illeti. Fórumokon én abba a kisebbségbe tartoztam, akik nem ejtettek könnycseppet a gyári csapatok távozása láttán, sőt kifejezetten örömömet leltem a mezőny kibővítésében. Egyedül a Prodrive- Aston Martint hiányolom egy kicsit, majd talán jövőre.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s