Kishírek a nagyvilágból #1

Talán némelyikőtök emlékszik még rá, volt egy érdekes szériája a Magyar Televíziónak, Kisfilmek a nagyvilágból címmel (amely egy összeállítás volt rövidebb ismeretterjesztő kisfilmekből), szerettem, szerettük, innen származtattam a címet, ezért van egybeírva a kis hírek.

1. Stefan ZS01, ez lesz az autó neve. Természetesen az SGP Team-ről van szó, a Stefan Grand Prix-ról.  A hét elején Zoran Stefanovic a Toyotánál járt Kölnben. A csapat közleménye szerint néhány héten belül komolyabb közlemény és/vagy bejelentés várható ezen látogatás és már a jóideje zajló együttműködés és tárgyalgatás folyományaként. Az informált kismadarak szerint akár az autó bemutatásával kapcsolatos hírre is számíthatunk.

2. ‘Pechito’, érdekes egy neve lesz, ha a US F1-nal eljut az F1-be, márpedig ez őrajta már nem fog múlni, egy mai hír szerint nagyon közel a szerződés. José Maria ‘Pechito’ López. Megelőlegezem és már el is kezdem; ez a fickó le lesz Mariskázva, merthogy Mária. :D Tudom arrafelé ez nem olyan ritka vagy furcsa, de ezt nem fogja megúszni errefelé. A hír az, hogy összeszedte a teljes összeget (8 millió dollárt?) és egy ‘rakat’ szponzort. Szemezgetnék; Visa (Credit Card), LoJack, TBA (Trains of Buenos Aires), Tafirol (medicines), argentin mezőgazdasági gépgyártók Agrometal, Pauny. Azt nem tudom, hogy ebből mennyi fog az autóra kerülni, ezek inkább személyes szponzorok lehetnek, akik ‘összedobták’ Mariskának a 8 milliót. Egy mobiltelefon cég, Claro. A turisztikai minisztérium is támogatni fogja. Córdoba provincia kormányzója, Juan Schiaretti meg megdobta egy TAG Heuerrel [plusz egy kép a kormányzóval]. Tehát Córdoba tartományától is csurrant-cseppent pénzecske. US F1 bejelentés ‘hamarosan’. Hogy Windsor szerint mi a hamarosan, azt nem tudhatom.

3. És, ha már a US F1-nál tartunk, Peter Windsor csapatfőnök elárulta, hogy ők is szélcsatornázás nélkül tervezték az autójukat a Virgin Racing-hez hasonlóan, viszont a közeli Windshear szuperszélcsatorna is lesz majd használva ‘aero-mapping’-hez, de nem lesz modellépítés. A csapatnak nincs modellépítő ‘workshop’-ja, ami egyébként drága mulatság is, 1:1-ben, az eredeti autó lesz használva. Milyen szerencse, és micsoda ‘véletlen’, hogy pont nemrég módosult a szabálykönyv 2010-re e tekintetben. Az egynapos aerodinamikai tesztek kiválthatóak 24 órás 1:1-es szélcsatornamunkára. Nos ezt nem minden szélcsatorna támogatja, ritka is, hogy egy csapatnak legyen ilyen szélcsatornája, de egy napra mindenki könnyedén bérelhet egyet. A Windshear se a US F1-é. Egyébként Charlotte egy nagy autóverseny-technikai, technológiai központ az Államokban, a NASCAR-nak is az a ‘szilícium-völgye’. E tekinteben jól választott az amerikai csapat, az európai bázisuk Spanyolhonban lesz, a MotorLand Aragonban. Az is egy érdekes helyszín, a jövőben még F1-es tesztekre is esélyes ‘létesítmény’.

4. Richard Bransontól is idéznék egy érdekeset; “Nick Wirth (írtam már róla, Virgin Racing kategóriában megtalálható) és akiket maga köré megszerzett, brilliánsak. Nick miatt sikerült mérnököket szereznünk a Brawntól, a Red Bulltól, és szinte az összes többi csapattól. Egy nagyszerű szakmai csapatot szerzett. Megszerezni Timo Glockot is óriási fegyvertény, komoly pénzes ajánlatokat utasított el megalapozott csapatoktól.”

5. Bónusz: #1, #2 #3

4 thoughts on “Kishírek a nagyvilágból #1

  1. Ezt a Mariskás zrikát már egy ideje kigondoltam, de sajnos a magyar fórumos berkekben ezennel levédted ezt a megnevezést.:D
    Tényleg sok támogató áll mögötte, ilyenkor látszik, hogy Te azért külföldi portálokon is otthonosan mozogsz, gondolom onnan jutsz korábban infókhoz, mint más profi F1-portál. Én pl. az eddigiek alapján (december elején Lopez állítólag kifizette belépője jó részét, de csak nem akart jönni a szigno) legyártottam az elméletemet: menedzserével egyeztetve inkább maradtak a GT-ben, túraautózásban.
    Jelen lesznek Bahreinben, de Európát már nem élik meg, ha most kellene várakozásaimat leírni. Február óta készülnek, ehhez képest az annyira dicsfényezett szélcsatornájukat nem erőltetik, eddig semmi értékelhetőt nem tettek le az asztalra. Sajnálom, pedig ígéretes volt a kezdet…

    • Én nem vennék rá mérget, hogy ott lesznek Bahreinben jövőre. Mondjuk attól még, hogy nem nagyon “hallunk” róluk, nem azt jelenti, hogy nem is indulnak és sehol sem tartanak, de valahogy nem tűnik annyira biztosnak az indulása, mint pl. a Lotusnak, vagy a Virginnek. A 4. csapat, a Campos szintén hasonló helyzetben van. Húzza le a sajtó, nem tudni róluk sokat és ők sem nyilatkoznak semmi konkrétat. Azért remélem indulni fog minden csapat. Nem lenne jó, ha széllel bélelt kamu csapatok kapnák meg az indulási jogot náluk komolyabb, igazi csapatok helyett.

  2. Pingback: Pityu GP mínz biznisz « Hunnylander's Blog

  3. Pingback: Pechito gyakorol « Hunnylander's Blog

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s