Prezentáció, pontrendszer, popularitás, pénzesség, Penault

Prezentáció…

Puttgártban, a Mercedes-Benz múzeumban (Stuttgart-Untertürkheim), január végén. A hírek szerint az új autó csak 10.-étől fog tesztelni Schumival, Jerezben (ez a második kollektív teszt). Mivel ezt Schumi vonatkozásában közölték, kérdéses, hogy a Mercedes fel fog e bukkanni az első kollektív teszten valamivel/valakivel. Tesztprogram itt. Én néhány csapattól korábbi autóbemutatást várok, az első kollektív teszt kihasználásával.

Pontrendszer…

Pettel: “Ahogy eddig, a második hely 80%-a a győztes pontjainak, és a harmadik hely 60%-ot kap. A pontrendszer nem változik sokat. Ha megnézed az elmúlt 3-4 évet a régi és az új pontrendszer mindig ugyanazt a bajnokot adta volna.” Vettelt nem zavarja az új pontrendszer, az osztrák Servus TV-nek nyilatkozta a fentieket. Újfent semmi jel nem mutat arra, hogy bárki is vissza akarná csinálni a módosítást.

Popularitás…

Pumacher visszatérése nem mindenkinél népszerű. Negatív kommentek a Daimler felügyeleti bizottságából, sokallják az évi 7 millió eurós fizetést, sőt cakompakk a Mercedes F1-es szereplését is. Haug ellenkezik; ‘Schumi jót fog tenni a Merci imázsának és a biznicnek, pofa be Uwe’. A Ferrarinál is nehezen nyelik le a gombócot, megy az árulózás Taljánföldön ezerrel (a közvéleményben és a szurkolók között). A Ferrari hűvös és tárgyilagos, a sajtófőnök Luca Colojanni az ANSA hírügynökségnek; “Ugyanazt mondom [Schumacherről], amit Montezemolo elnök. Minden jót! Mostantól ő az ellenségünk, és mi le akarjuk győzni az ellenségeinket.”

Pénzesség…

Podter: “Az F1 túl drága! Szomorú, hogy a Honda, a BMW és a Toyota kivonult, de ha ilyen hatalmas összegeket költenek és nem jön a siker, ez elkerülhetetlen. Az viszont nagyszerű, hogy új csapatok jönnek.” Todt egyetért Mosleyval, hogy az eddigi lépések “nem elégségesek”, de ellenzi a szigorúan megkötött költségvetést. “De ha fenn akarjuk tartani a Forma-1-et, őszintén fel kell ébrednünk és gyökeres döntéseket kell hoznunk. Az autósportnak adaptálódnia kell a korhoz, amelyben létezik.” Sajnálatosnak tartja, hogy a KERS félre lett téve a következő szezonra, “ezért úgy döntöttem, hogy létrehozok egy munkacsoportot”. Korábbi Ferrari motor-főnök Gilles Simon fogja vezetni ezen munkát, aminek célja új környezettudatos technológiák bevezetése a Forma-1-be.

Penault…

Pelga pilóta esélyes a Renault második versenyzői állására. Jerome D’Ambrioso. Ha tényleg összejön neki, majd írok róla versenyzői életrajzot. Lopez (Genii Capital), az új Renault F1 tulaj sportügynökségének (Gravity Sport) menedzseltje. A rebesgetett új csapatfőnök is linkelhető vele, Jerome a DAMS GP2-es csapattól jönne, akárcsak az új csapatfőnök, a Gravity Sport CEO Eric Boullier. Teljes hatalomátvétel, Lopez hozza az embereit. Majd meglátjuk, ettől még lehet nagyon jó pilóta.

Pelnézést a sok p-ért.

3 thoughts on “Prezentáció, pontrendszer, popularitás, pénzesség, Penault

  1. Ha már szóba került Jérôme d’Ambrosio, néhány jó szó vele kapcsolatban, minekután egyik kipécézett pilótám az alsóbb kategóriákban (Soucek, Fauzy, Petrov és persze Bruno Senna mellett) már elég régóta. Örülnék, ha érkezne, de ez még túl korai. 1,6 literes belga F-Renault-ban nyert, talán 6 éve, ha jól emlékszem. Aztán átrándult francia és összeeurópai 2 literes szériába, rendre ottvolt a dobogóvárományosok közt, valamelyik téli versenysorozatban összetett 3. hely összejött neki. Két éve Formula Master bajnok, tavaly/idén pedig 2. Kobajasi mögött GP2-Ázsiában. Főszezonban viszont masszívan verte japán csapattársát, így – magánügyem – versenyképesnek gondolom. Alguersuari után eredménysorát, s 24 évét (tegnap volt szülinapja;)) figyelembe véve sztem nyugodtan érkezzen.
    A bibi ott van, hogy ezzel vélhetően vagy Petrovtól, vagy Soucektől venné el a helyet, akikért szintén szorítok…

    • Ennyi bőven elég, hogy jöhessen, persze közel ilyen eredménylistájú versenyző nagyon sok van. Egy jó tesztszezonnal kellően felkészülhet a kihívásokhoz.

      Én Paul di Restát és Gary Paffettet hiányolom az F1-ből. Mindkettő bőségesen többet tett le az asztalra annál, ami elvárható lenne a bekerüléshez, de sajnos mindkettő a ‘szegény’ versenyzők közé tartozik, akik mögött nincsen akkora szponzori háttér, ami belökhetné őket az F1-be.

  2. Persze, én csak és kizárólag egyéni okokból választottam ki nevezett pilótákat, említhettem volna még csak a GP2-ből Maldonadót is, vagy a WSR-győztes Baguette-et, bár neki és Fauzynak is kijár még egy év GP2. Sajnos mielőbb bekerülnek a fiatalok a királykategóriába, nem mindig azért, mert annyira kimagaslóan jók.
    Plusz kihagytam imént, hogy Grosjean felé is méltatlan lenne, ha egy rosszul sikerült év miatt kikerülne a célkeresztből. Monte-Carlo óta keresi önmagát, pechére pont most debütált. Piquet meg tán kap még egy esélyt? Vicc…
    Di Resta Mercedeses szerződését sem zártam ki előzetesen, ehhez képest megint mehet vissza a DTM-be, talán 2011-ben a Force Indiánál lehet esélye. Pénz beszél, kutya ugat, Soucek remekelt a teszteken, persze ott az időeredmény másodlagos, a teammel való gördülékeny kommunikáció, meg egyáltalán a “pilótamérnöki intelligencia” (hirtelen másként nem tudom kifejezni magamat) sokkal inkább felkelti a szakemberek figyelmét.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s