Pityu GP mínz biznisz

Stefan GP ‘means business’, ahogy az angol kifejezés mondaná; ami magyarul annyit tesz, hogy a Stefan GP ‘komolyan gondolja’, és a Stefan GP szó szerint is ‘üzletet akar’. Ez lenne a B terv.

A Stefan Grand Prix úgy tervezi, hogy amennyiben teszteléssel kényszerül tölteni a 2010-es esztendőt, egy fiatal versenyzőképző programmal szeretné azt hatékonyabbá és nem utolsó sorban anyagilag is kifizetődőbbé tenni.

A szerbiai bázisú alakulat, amelyik még mindig a 2010-es rajtrácsra kerülésért pedálozik és tesztelni fog, ha nem kap indulási jogot, már bebiztosított magának egy megállapodást a korábbi Toyota F1-es csapattal, hogy felhasználhassa az autót és egyéb létesítményeket.

Részleteket még nem közöltek a csapat anyagi hátteréről, lehetséges szponzorairól, ezt egy hivatalos bemutatóra tartogatják, amelyre január végén kerülhet sor. A csapattulajdonos Zoran Stefanovic felfedte, hogy hogyan tervezik fedezni a tesztelés költségeit.

Úgy véli, mivel a Forma-1-ben szigorú szezon alatti tesztkorlátozások vannak, a Stefan GP profitálhat abból, hogy rá nem vonatkoznak a tesztkorlátozó szabályok (ha a bajnokságban nem résztvevő csapat) és finanszírozhatja a tesztelést azáltal, hogy csapatok és pilóták fizetnek a tesztelési privilégiumokért. Ehhez hozzáfűzném, hogy egyes szakértők újonc pilóták ‘bukását’ és szezonközti cseréjét tippelik a szezonra. Egyes menedzserek szerint éppezért jó helyezkedés lehet az is, ha képesek ügyfeleiket tesztpilótának beszerződtetni. És a beugrók, csereemberek felkészítési fázisában jönne a képbe a Stefan GP, amelyik egy 2010-es szabályok szerinti F1-es autóval tudna tesztelni és adja a tesztlehetőségeket a kuncsaftoknak. Plusz F1-es álmokat dédelgető jól szponzorált pénzes versenyző sok van, lehet bőven ‘vásárlójuk’, aki F1-est akar majd vezetni.

“Lehetővé tesszük a csapatoknak, amelyek versenyzőt cserélnének szezon közben, vagy akár fiatal pilótáknak, hogy tesztelhessék az autónkat tapasztalatszerzés és gyakorlás céljából. Ez egy üzleti jellegű működés lesz.” – mondta.

Stefanovic azt is elmondta, hogy a csapat első autója, amely a 2010-es Toyotán alapszik, teljesítette az FIA szigorú töréstesztjeit az elmúlt héten és lehet, hogy el lesz küldve  egy újabb hátsórész-zúzásra, mivel úgy találták, hogy ezen részt tovább lehet még könnyíteni, vagyis sikeresen teljesítette azt is, de tovább akarják fejleszteni.

Pityu GP nem adja fel

Stefanovic háztűznézőben a Toyotánál

Kishírek a nagyvilágból #1 / 1.


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s