Előzetes információk az új Ferrariról

Két kasztni már majdnem kész a 661-esből (ez az új autó belső kódneve), a 281-es és 282-es számúak. Egyikük fog szolgálni egy sorozat homologizációs (‘szabályszerűsítési’) teszt céljából a ‘Centro di Certificazione e Analisi comportamentale’ intézményben, Bollate-ban (Milánótól 10 kilométerre északnyugatra). A másik először egyféle ‘iskolai tanulóeszköz’ lesz a szerelők számára, akiknek meg kell majd tanulniuk, hogy hogyan lehet gyorsan szét- és összeszerelni az új autót. Ezen szigorú ‘edzésprogram’ kevesebb, mint egy héttel a valenciai teszt előtt fog lezajlani.

Az aerodinamikai konfiguráció, vagyis az új autó január 28.-án vagy 29.-én lesz bemutatva Maranelloban. A pontos dátumot Stefano Domenicali fogja ismertetni szerdán Madonna di Campiglioban, ahol a Ferrari az immár tradicionális Wrooom rendezvényen vesz részt.

Úgy hisszük a Ferrari még nem döntötte el, hogy ki vezeti először az autót, de rendszerint az szokta, aki a csapattal volt az előző évben is és ezáltal képes direkt összehasonlításra a két autó között (ez lenne Massa, a tesztpilótákat nem tekintve). Viszont az előző év autója egy nagyon ‘körülményes’ [magyarul; rossz] autónak bizonyította magát és mivel a tervezett első pályateszt Spanyolországban lesz, így Alonso lehet az, aki szakítva a szokással, először vezetheti az új autót.

A kép nagyítható:


1. A maranellói bemutatón az autón még mindig csak egy régi (F60) első szárny lesz. Az új első szárnyat csak a valenciai teszten ismerhetjük meg.

2. A kasztni magasabb lesz az orr-résznél (a la Red Bull és McLaren ’09) és a Red Bull Racing RB5-ösön megismert kialakítással fog rendelkezni. Egy ilyen formájú orrt már tesztelt is a Ferrari tavaly.

3. Köszönhetően annak, hogy az első abroncsok keskenyebbek lesznek és a kasztni magasabb lesz ezen a részen, aerodinamikai elemek lesznek elhelyezve az orr alsó részén az első felfüggesztések között. A keskenyebb abroncsok és a burkolótárcsák betiltása miatt lényeges változás lesz a front-aerodinamikában.

4. A Ferrari továbbra is külső tükröket fog használni, az aerodinamikai elemekre elhelyezve.

5. A hűtők hosszabbak lesznek, kompenzálandó a nagyobb üzemanyagtank miatti szélességvesztésüket.

6. A tank kapacitása sokkal nagyobb lesz. Egy körülbelüli 100-120 literről 240 liter körülire növekszik. (Ismerve a tavalyi átlagfogyasztást, a Ferrari sikeres fogyasztáscsökkentő fejlesztéseit és a nagydíjak előírt 305+ km-es versenytávját, ez az érték jelentős túlzásnak tűnik. Természetesen a csapat erről még véletlenül sem adna pontos infót, de a cikk értelemszerűen nem hivatalos és végletekig pontos információkon alapszik.) Ennek következménye egy hosszabb tengelytáv (körülbelül 15 cm-rel). Minden újra lett gondolva és tervezve ezen jelentős szabályváltozás miatt; a súlyelosztástól az aerodinamikáig, a felfüggesztésektől a fékekig. A verseny alatt folyamatosan csökkenni fog az üzemanyagszint és emiatt a hasmagasság jelentősen különböző lesz (illetve lenne) a verseny kezdete és vége között. Az aerodinamika és a felfüggesztések úgy lettek megtervezve, hogy ez a változás a lehető legkevésbé legyen befolyással rájuk.

7. A kipufogónyílások egy kicsit előrébb lesznek.

8. A hátsó felfüggesztés karjai szintén egy kicsit előrébb mutatnak, hogy jobban kihasználhassák a levegőcsatornákat segítendő a ‘dupla diffúzor’ körüli légtért.

9. A legnagyobb változás az olajtank hátrahelyezésének (12 év utáni) visszatérése lesz. Ez azért szükséges, hogy tért nyerjenek a tengelytáv-növelés minimalizálásáért folytatott harcban. Emiatt a tervezők nem tehetik az olajtankot az eddig megszokott központi helyére.

10. A diffúzor formája, három csatornát kialakítva, ahhoz fog hasonlítani, amit a Red Bull használt a 2009-es szezon utolsó részében.

11. A hátsó ütközési zóna kialakítása immár lényeges része a hátsó rész aerodinamikájának.

12. Akárcsak az első szárny esetében, az új hátsó szárnyat is csak az első teszten láthatjuk meg. A bemutatóra egy régit tesznek fel.

(Forrás: Gazzetta dello Sport)

Érdekesség, hogy Lewis Hamilton tegnapi nyilatkozatában azt mondta, hogy tekintettel arra, hogy a Ferrari nagyon hamar elkezdte 2010-es autójának fejlesztését jelentős erőforrások ráfordításával, ezért valószínűleg a bajnokság favoritja is lesz.

Heikki Kovalainen, az új Lotus pilótája úgyszintén Ferrari vs McLaren párharcot tippel 2010-re.

One thought on “Előzetes információk az új Ferrariról

  1. Pingback: 28.-án jön az új Ferrari « Hunnylander's Blog

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s