Új autók, első benyomások

A leglényegesebb észrevétel; az F10-en és az MP4-25-ön is demo-szárnyak voltak. Igen, még a McLarenen is (a hátsó gagyi mint egy éve, az első meg a tavaly évvégi “draggy” csődtömeg). Ezekkel a szárnyakkal csak annyit ügyködtek, hogy hozzábarkácsolják az új kasztnihoz. A teszteken és ami méglényegesebb, Bahreinben ennél újabb szárnyak fognak ‘dolgozni’ az autókon. Továbbá mindkét csapat kitakarta a legérdekesebb részt, a diffúzorokat. A McLaren még szép elegáns ‘McLaren fonttal’ azt is ráírta, hogy “No photographs please”. A flancos mindenit neki, poénnak jó volt, de a fotósok enélkül is vették volna a lapot, hogy ‘itt valami útban van’. Szóval a nagy titkolózások miatt még nem teljes a kép.

Már született egy temérdek összehasonlító-kép, ami kutyagumit se ér. Ha valaki amatőr szinten is fotózik, az tudja miért; más szögek, más távolság, más objektív, más beállítások stb. plusz

…közismert, hogy a stúdiófotókat a csapatok mahinált változatban adják közre; az egyik legtitkoltabb infó a tengelytáv, ezért az oldalnézet jó eséllyel irreális és valótlanságot mutat. A benyomás az, hogy a 25-ös hosszúúúúúú, az F10-nek meg hosszú az orra. A 25-ösről egy újságíró megjegyezte, hogy a McLaren elmondása szerint az új autó nem fért be az MTC liftjébe, mikor szállították. Ezt inkább viccnek szánhatták, de ezzel is utalhatnak rá, hogy egyértelműen nőtt az autó tengelytávja, nem is kicsit. El lehet felejteni a Monacói Nagydíj-győzelmet? Oda ilyen uszály nem okés; megkockáztatom, előfordulhat, hogy játszani akarnak a tengelytávval, és lesz többféle verzió. Futómű-geometria változtatással ez viszonylag könnyen megoldható, nem kell hozzá B autó. Gumikezelésre, aero-pályára az uszály lehet a jó választás. Majd kiderül.

Az összevetéshez mahinálatlan fotókra és tökéletesen ugyanolyan beállítású képekre lenne szükség, úgyhogy felejtsük el. Talán majd a teszteken kapunk ilyeneket, ugyanis egyes fotósok jó pénzekért dolgoznak is azon, hogy lekapják a versenygépeket összevethető módon; a pálya ugyanazon részén és ugyanolyan leképezési beállításokkal. És persze rá fognak kattanni a diffúzorokra is.

Tekintettel arra, hogy a McLaren tavaly is csak demo-kipufogókivezetést mutatott be az autó debütálásán, amely még csak teszten se lett használva, ez most is előfordulhat. Az a rész egy kis elemként lebontható is, látható a képeken; könnyen lehet, hogy valami praktikusabb kerül oda a teszteken.

Amit nehéz elvitatni, hogy a McLaren bevállalósabbra vette a figurát – vagy nagyon eltaláltak vele valamit vagy túl is lőttek vele a célon – míg a Ferrari mintha konzervatívabb csapásirányt választott volna, de általánosan elmondható, hogy mindkét autó sokat változhat az első nagydíjig. Az F10-zel kapcsolatban aggasztó dolgokat pletykálnak az olasz lapok, és már a Times is foglalkozott a dologgal. Nekem ez egyelőre hápog. Majd ha hátul kullog a Ferrari a teszteken, adok neki valamennyi valóságtartalmat, de addig csak sablonos találgatás. A McLarennel kapcsolatosan arról számoltak be az újságírók a mai nap folyamán is, hogy a csapat nagyon optimista és ambíciózus. Tehát szimulációk és szélcsatorna-adatok alapján nagyon jó értékeket produkálhat az új autó; mármint az, amit mi csak hetek múlva ismerhetünk meg. De egy dolog a CFD és a szélcsatorna, és egy másik a pályán nyújtott teljesítmény. Még a megbízhatóságon is buktázhat az egész.

Esztétikailag nekem mind tetszik, az FW32 is, amiből még keveset láttunk. Agresszívek, termetesek, de a nagy tank integrálása ellenére is kecsesek.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s