McLaren: ‘Variációk egy témára’

A ‘téma’ ez esetben nem más, mint a tengelytáv.

Több hírportál (F1Total, Motor21…) beszámol róla, hogy a McLaren tengelytávja variálható illetve variálva lesz használva a szezon folyamán. A megvalósítás részletei még nem derültek ki.

Ennek ismeretében érdekes lesz figyelni, hogy lesz e észrevehető változás a tengelytávban a teszteken, bár nem hiszem hogy túl hamar fel akarnák fedni ezen tervüket, amire még egy módosulás sem szükségszerűen utalna. Csak a versenyeken derülhet ki, amikor lesz egy karakterisztikabeli ugrás a pályák között, hogy elkezdtek variálgatnak. Talán más csapat is meg fogja lépni a dolgot, főleg ha kiemelkedően hatékonynak mutatja magát, de a megvalósítás korántsem egyszerű, és az eredmény sem garantált. Még ‘egy autót’ is nehéz topautónak létrehozni, fix tengelytávval. Egy olyan autót pedig, amely adaptívan jól működik különféle tengelytávval, meg mégnehezebb. A tengelytáv-módosítás változtatásokat igényel többek között a súlyelosztásban és az aerodinamikában; pl. újra kell pozicionálni az első szárnyat, amely az orr módosításával is járhat. Az egész aero- és balansz-koncepciót komolyan érinti a dolog, és a változó felfüggesztés és kerekek helye megváltoztatja az autó körüli légáramlatokat is, ami kihat az autó aerodinamikájának hatékonyságára és működésére.

Ezeket figyelembe véve komoly mérnöki teljesítmény lesz, ha a McLaren sikeresen kivitelezi ezen ‘variációkat egy témára’.

One thought on “McLaren: ‘Variációk egy témára’

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s