Jerez teszt infómorzsák

A fenti fotó a jerezi teszten készült, viccen kívül.

Forma-1-es körökben keringő híresztelések szerint a Mercedes elkalkulálta a W01 súlyelosztását (túl sokat terveztek az első tengelyre) és ennek megoldásán dolgozik egy új felfüggesztéssel (aminek az adott esetben előre kellene tolódnia). Ha ez igaz, valószínűleg az első felfüggesztésre vonatkozik és a tengelytáv változásával (egyértelműen növelésével) is járna. A hátsó megbolygatását csak azért, hogy a jelenlegi relatívan extrém rövid tengelytáv megmaradhasson, kizárnám. Ugyanis ha a súlyelosztás hátratolása érdekében a hátsó tengelyt is előbbre hoznák, ez komolyan rontaná a diffúzor körüli légutakat is. Ha ez a hír igaz is, eredményes lehet a dolog, amit még idejében megtesznek, ott lehetnek az élmenők között.

Michael Schumacher: “A régi Schumacher visszatért és megvan az összes sebessége.”

Sebastian Vettel az RB6-ról: “Ez az autó nem csak ‘számokban’ előrelépés, hanem vezethetőségben is. Az egyensúly olyan, mint tavaly volt, de a tapadás a nagysebességű kanyarokban jobb.”

Geoff Willis (korábbi Williams aerodinamikai, BAR Honda és Red Bull Racing technikai góré) figyelte az autókat a pálya széléről: “Az új autók közül a McLaren gyakorolt rám a legnagyobb benyomást. Az lesz az élmenő a bajnoki küzdelemben a Red Bull-lal együtt. Szorosan mögöttük a Ferrari és a Mercedes.”

A Ferrari tartja magát az ígértekhez, hogy a megbízhatóság mindenek előtt. Massa rekord körmennyiséget teljesített a zárónapon, 160-at. Elmondása szerint életében soha nem vezetett még ennyit egy napon, járműtől függetlenül se. A Ferrari összesen 449 kört teljesített a 4 nap alatt, a sokszor kedvezőtlen időjárás ellenére is.

Lucas di Grassi (Virgin Racing): “Nagyon fontos volt számunkra, hogy legyen egy alapvonalunk elkezdeni dolgozni az autón. Ma végre az időjárás és minden megfelelő volt ehhez.” Elmondta, hogy a legjobb idejüket nem egy minimális benzinmennyiséggel érték el és az autó jónak tűnik: “A legfontosabb dolog, hogy az autónak nincsenek krónikus problémái. Nincs projekthiba vagy ilyesmi. Az autó jól működik, úgy viselkedik, mint egy forma-1-es autó, most már csak a teljesítményét és a megbízhatóságát kell növelnünk.”

A Williamsnek váltóproblémái adódtak a tesztek során, de az autó nem tűnik lassúnak, a Renaultnál az autó folyamatos javulásáról számolnak be, a force indiások meg el lehetnek szállva az autótól, ami már az első tesztjén gyorsnak és megbízhatónak mutatta magát. Toro Rosso egyszer fenn, egyszer lenn…

Jerezi kombinált idők:

Érdekesség szombatról:

6 thoughts on “Jerez teszt infómorzsák

  1. Hát nálam Ferrari-McLaren-Red Bull a sorrend, de ők nagyjából fej fej mellett lesznek, viszont a red bull megbízhatósága fos. Így marad többnyire az első kettő csapat….kicsit olyan 2007-2008as év fílingje lesz ennek.

  2. én úgy látom, hogy akik long stinteket futottak (mondjuk 15 fölött)azok lesznek az élmenők, legalábbis ők már előrébb járnak.

    a laprecord hajhászok még az alapbeállításoknál járhatnak, ami teli tankkal ismeretlenül (talán rohadt lassan)viselkedhet jelenleg.

    RedBullt nem várom az eddigiek alapján előre, mondjuk ez jelenleg nem jelent semmit..nekem ők kevés kört mentek..Merci nem tűnik gyorsnak, bár még lehet a kalapban..

    Meki/Ferrari eddig nálam, és aminek külön örülök, hogy a Ferrari “ehteolasznagyontrehány” csapata viselkedik eddig a legtudatosabban, Todt, Schumi és Brawn nélkül..érthetetlen…ezek is csak Alonso autófejlesztési képességlegendája alá adják a lovat..:)

    ráadásul az autójuk is az egyik legjobbnak tűnik, súlyelosztásban mindenképp..hogy sikerülhetett ez?

  3. én már a barcelonai tesztet várom. tavaly ott vertek a brawnok egy másodpercet a mezőnyre. ott kell az eredmény az utolsó “hivatalos” teszt lesz

  4. Pingback: Jerez II – előzetes « Hunnylander's Blog

  5. Pingback: Geoff Willis – Dallara « Hunnylander's Blog

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s