Barcelona: a teszt non-plusz-ultra

A teszt-februárunk immár a végéhez közeledik és csak a legkülönlegesebb és legfontosabb helyszín van belőle hátra. Ez pedig nem más, mint a Circuit de Catalunya, ‘a barcelonai pálya’ (egészen pontosan Montmeló község). Az abszolút tesztpálya, a tesztpályák non-plusz-ultrája. ‘Amely autó jól viselkedik a Catalunya-n, jó lehet az összes pályán’, tartja a mondás, ami csöppet sem csak egy urban legend. A csapatok komoly fejlesztésekkel készülnek, felbukkannak végre a szezonnyitóra szánt aero-csomagok is.

4 tesztnap, csütörtöktől vasárnapig. A várható időjárás:

A beosztás (frissítve lesz):

Csütörtök Péntek Szombat Vasárnap
Ferrari Alonso Alonso Massa Massa
Force India Liuzzi Liuzzi Sutil Sutil
Lotus Fauzy Trulli Trulli Kovalainen
McLaren Button Hamilton Button Hamilton
Mercedes Rosberg Schumacher Rosberg Schumacher
Red Bull Webber Vettel Vettel Webber
Renault Petrov Petrov Kubica Kubica
Sauber de la Rosa de la Rosa Kobayashi Kobayashi
Toro Rosso Alguersuari Alguersuari Buemi Buemi
Virgin
Williams Hülkenberg Hülkenberg Barrichello Barrichello

5 thoughts on “Barcelona: a teszt non-plusz-ultra

  1. Hallod McLewis. eltuddnád enkem mondani hogy milyen azaz aszimmetrikus diffúzor? a Magyar-nagydíj táján használt olyat a McLaren. Meg azt is elmondhatnád, hogy szerinted a Bahreini pálya melyik tengelytávnak kedvez.

    • Az aszimmetrikus diffúzor semmi különleges nem volt, nem aerodinamikai funkció volt hanem csak egy elrendezés az indítómotor bedugásához.

      A tengelytávnak nincs akkora jelentősége. Hatékony aero kis légellenállással és nagy leszorítóerővel, mechanikai jellemzők, mint pl. hogy az autó ‘ragadjon’ az aszfalthoz minél hamarabb a kerékvetőkön áthaladva vagy kigyorsításokon. Bahreinben sok a hosszú ‘egyenesebb’ rész, így a motorerő és a start-stop jellemző is sokat számít, mármint hogy az autó gyorsan tud lelassítani és hamar kigyorsítani. A hatékony aeroval járó kisebb légellenállás pedig kedvez az egyenesekben.

      Egyébként változott a pálya is, de összességében nem írja át a pálya karakterisztikáját, Bahrein egy start-stop jellegű pálya, motor, fékek nagy igénybevételnek vannak kitéve, használatban és hűtési kihívásban. És fontos a fékstabilitás, emiatt se lehet túlminimalizálni a leszorítóerőt, újfent hatékony aero.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s