Robert Kubica: Sepang

Robert Kubica a sepangi pálya kihívásairól

Sepang egy egyedülálló pálya kanyarok vegyes keverékével: némelyik nagyon komolyan gyors, míg mások lassúak. A pálya ‘mindenből-egy-kicsit’ vegyes-felvágott, és ez az amiért sokat kíván az autótól.

A kör kezdete elég lassú és habár az egyes és kettes kanyar könnyűnek néz ki a pályarajzon, valójában nagyon trükkösek, mert a pálya dimbes-dombos és emiatt nehéz korán rálépni a gázra a kettes kanyarkijáratánál. A pálya nagyon széles, és ha párharcot vívsz, kipróbálhatsz különböző íveket a kanyarokban és így előnyhöz juthatsz.

A kör középső része, amit a legjobban élvezek, mert itt vannak a nagy-sebességű kanyarok, köztük az ötös és hatos, ahol a legnagyobb G-erőket érezheted. Aztán haladsz a 7-es és 8-as kanyarokban, amelyek olyanok mint egy kettős-csúcsú kanyar, de vigyáznod kell a kisebb huplikra a kanyarok közepén, amelyek megzavarhatják az autót.

A kör egy nagyon hosszú egyenessel és egy nagyon kemény fékező zónával ér véget. Ez a legjobb előzési lehetőség, mert a pálya annyira széles, hogy rengeteg különféle nyomvonalat kipróbálhatsz. A 14-es kanyarban is többféle megoldásokat figyelhetsz meg az autó karakterisztikájától és a vezetési stílusoktól függően. Némely autó több lendületet preferál átvinni a kanyar csúcsában, de ezek meg a kanyar kimeneténél veszítenek.

Összességében ez egy olyan pálya, ahol könnyű ritmust találni és mert ennyire széles, önbizalmat ad igazán megkeresni a határokat. Ezidáig a nagy-sebességű kanyarok nem voltak annyira kihívóak, de azok lesznek a nehezebb üzemanyag-mennyiség miatt. Például padlógázzal végigmenni az ötös kanyaron tavaly könnyű volt, de idén már ez nagyobb kihívás lesz.

Malajzia klímája fizikailag nagyon keménnyé teszi a versenyhétvégét az egész csapat számára. Mikor először jöttem Malajziába, el sem tudtam hinni az óriási páratartalmat. Ahogy kisétáltam a repülőtérről, olyan volt, mintha egyenesen egy szaunába mentem volna! Amikor a garázsban vagy, akkor is nagyon érezheted a hőséget, mert az autóból áradó hő beleivódik a testedbe. Úgyszintén nagy az esélye a viharos esőzéseknek és mivel a verseny vasárnap késő délután kezdődik, könnyen lehet egy újabb esős futam.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s