‘Red Bull Racing, ott a ziccer!’

Már ‘csak’ be kell lőni…

Az elmúlt hetekben fel is vetődött javaslatként komoly helyeken, a FOTA megbeszélésén; ‘fordított rajtrács’. Tessék, megkaptuk, garantálom, hogy érdekes és izgalmas futam lesz és nem lesz hiány előzésben, túl lesz teljesítve az átlag.

Ha esik, ha fúj, a Red Bull Racing óriási ziccert kapott nagyot faragni a hátrányból a két rivális ellenében, akik ‘öngólt lőttek’. Esős versenyen is az RBR-nek van a legnagyobb esélye. Mire a Ferrari és McLaren átverekedi magát a teljes mezőnyön, ők kényelmesen kiépíthetnek maguknak egy komoly előnyt amit egy-két SC sem veszélyeztetne már annyira, mint korábban ugyanis az átverekedéshez sokkal nehezebb lesz kímélni az abroncsokat, szinte lehetetlen, míg az élen, jelentős küzdelem nélkül ez sokkal könnyebb. Korábban SC alatt ‘mindenki’ rohanhatott be munícióért, de immár SC alatt sem ideális rohanni abroncsokért (‘lassan járj, tovább érsz’), mert könnyen a sor végén találhatja magát a delikvens, míg a spórolós vezető büszkén feszíthet tovább közvetlenül az SC mögött.

Ezen a pályán lehet előzni. Csak a rajt utáni kalamajkákat kell átvészelni és jó eséllyel lehet lépegetni előre. De a Red Bull sem marad teljesen ellenfél nélkül ott elől, Ferrari, McLaren hiányában sem. És a legfőbb ellenfél a változó időjárás lehet, amire nagy az esély. Rosberg, Sutil, Kubica, a fiatal titánok ott várják a lepattanót. De a nagy ‘öregek’, Barrichello és Schumacher is megakadályozhatják a ziccer értékesítését a Red Bull számára. Továbbá a megbízhatatlanság is árnyékként követheti az energiaitalosok autóit.

Mindent egybevetve, akik az izgalmas F1-et kedvelik, dörzsölhetik a tenyerüket. Habár a két nagy csapat szurkolótábora bosszús lehet a pofáraesés miatt, de reménykednek és reménykedhetnek a szurkolók is. A McLaren hivatalos Twittere a csapat pozitív hozzáállásáról számolt be, a győzelem a cél és egy érdekes mementót említettek meg. 2005 Szuzuka, a két autó a 17. és 20. helyről rajtolt, mint most és Kimi Raikkönen (magától értetődően a McLaren színeiben) megnyerte a versenyt. Optimista hozzáállás, ami nélkül nem is szabad a rajtrácsra állni (bár egyesek felvetették, hogy ilyen hátulról rajtolva érdemes megfontolni a bokszutcából indulást, mert így kivédhető lehet a baleset és módosítható lehet az autó beállítása az akkori időjáráshoz megfelelően).

McLaren vagy Ferrari győzelmet nem lehet garantálni, de annyit biztosan, hogy (többek között) a Vodafone és Santander márkák igencsak tisztes reklámidőt fognak kapni a közvetítés alatt. Hajrá Maláj Nagydíj, lesz mit nézni!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s