A kínai nagy falat

Az időmérő alapján Red Bull-lal csúszik legjobban az a falat. Négyből négy pole, nehéz elvitatni, hogy a ‘Red Bull szárnyakat ad’, mégpedig igencsak aerodinamikus és új szárnyakat.

The RB6 featured several updates for China:
– new front wing
– ferrari-style forward bargeboards
– new podvane
– new splitter

Nem meglepő, hogy kibérelték az első sort. Az RB6 aeroja jelentős frissítésen esett át. Új az első szárny és egyéb terelőlapok is (bargeboard, podvane, splitter).

No de, aki nem a Red Bull-nak szurkol, nem kell elkeseredni, mert a győzelmet és a ‘zsíros pontokat’ vasárnap osztják. Amire a címmel utalni akartam, hogy több okból sem biztos, hogy olyan egyszerű lesz behúzni a Kínai Nagydíjat.

Érdekesség, hogy senki sem tudott még duplázni a Kínai Nagydíjon, ami 2004 óta van a versenynaptárban.

2004: R. Barrichello
2005: F. Alonso
2006: M. Schumacher
2007: K. Raikkonen
2008: L. Hamilton
2009: S. Vettel

Vajon duplázik végre valaki a listáról? Vagy idén is egy új név kerül fel rá?

A másik jelentős tényező az időjárás. Holnapra esőt jeleznek, a Weather.com szerint a futam időszakára 70-80% eséllyel.

Az időmérő a Red Bull dominancián kívül eléggé felemásra sikerült sokak számára. Felemás pl. a Force Indiának, mert míg Sutil Q3-ba jutott, Liuzzi már a Q1-ben kiesett. Felemás a Toro Rosso, ahogy Ascanelli technikai igazgató bevallása szerint ‘két kosárba rakták a csapat tojásait’; az egyik autót esős versenyre kedvezően állították be, míg a másikat száraz időre. A sorrend el is árulja, Alguersuari kapta az utóbbit. Felemás a Ferrari és a Mercedes szereplése is a tekintetben, hogy a csapattársak leszakadtak a második sort kibérelő ‘brillírozó’ versenyzőktől. Schumit osztja is rendesen a közvélemény emiatt. És végül felemás a McLaren 3. sora is, mert többet vártak. Sőt még Vettel is meglepődött, hogy a Q3-ban visszaesett a McLaren. Az okok elrontott guminyomás, gumimelegítés, fékegyensúly és egyebek illetve ezek keveréke lehetett, elmondásuk szerint. De a 3. sorból is kettős győzelmet akarnak; merjünk nagyot álmodni.

Lewis Hamilton: “There is no reason why we can’t get a one-two if things play in our favour. Our long run pace is very strong, as strong, if not stronger, than others.”

A versenytempójukat nagyon erősnek vagy a legerősebbnek érzik és az autó Button elmondása szerint esőben is jó lehet. De ez másra is igaz. Ilyen előrejelzésnél sokan a középutat választják, persze egyesek bazíroznak és bevállalják az egyik végletet, mint pl. a Toro, de az élmezőnyre kevésbé jellemző az ilyen.

Számomra az időmérő meglepetése Rosberg. Elverte a komplett McLarent meg a fél Ferrarit egy 4. erő Mercedesszel. Hab a tortán, a szemszögéből, hogy ‘minden idők legsikeresebbje meg szinte sehol sincs azzal az autóval’.  (Ezzel aztán tovább srófolhatja az ázsióját és ő lehet a Merci jövője.) Pedig az autó javulgat és gyorsulgat és jön a nagy frissítés. Veszélyesen feljavulhatnak, talán Schumacher is, nem kell elcsüggedni…

Az alsóházban ma is Glockdog volt a legjobb, dicséretet érdemel, meg egy jobb autót…

Alonso, mint amilyen a motorjai nem; hibátlan. Ahogy mondta is, ennyi volt a max. a Ferrarival.

A nap érdekessége, hogy a Cooper Avon bejelentkezett gumiszállítónak. Feltételezem, hogy a Cooper márkanevével jönne (szerencsére), merthogy ez a fő (amerikai) tulaj-márka, az Avon csak egy kisebb felvásárolt brand. A1GP-ben és egyéb OW szériákban is a Cooperrel vett részt. Úgy tűnik, mintha Bernie taposná nekik az utat. Ami érdekes, hogy a csapatok az egy beszállítót preferálják és így a Michelint elküldhetik a 18 colos feltételeivel együtt.

És egy másik komoly téma. Az F1-es cirkuszt is komolyan érinti a vulkáni hamufelhő és légi közlekedési hatásai. Egyszerűen problémás a hazatérés nagyszámú alkalmazott, újságíró és egyéb résztvevő számára. Sőt az autók (következő futamra) frissítései és utaztatásai is problémásnak ígérkezik.

Esővel vagy anélkül, legyen egy jó futamunk, legyen finom az a kínai nagy falat!

Pos  Driver         Team                  Q1        Q2        Q3
 1.  Vettel         Red Bull-Renault      1:36.317  1:35.280  1:34.558
 2.  Webber         Red Bull-Renault      1:35.978  1:35.100  1:34.806
 3.  Alonso         Ferrari               1:35.987  1:35.235  1:34.913
 4.  Rosberg        Mercedes              1:35.952  1:35.134  1:34.923
 5.  Button         McLaren-Mercedes      1:36.122  1:35.443  1:34.979
 6.  Hamilton       McLaren-Mercedes      1:35.641  1:34.928  1:35.034
 7.  Massa          Ferrari               1:36.076  1:35.290  1:35.180
 8.  Kubica         Renault               1:36.348  1:35.550  1:35.364
 9.  Schumacher     Mercedes              1:36.484  1:35.715  1:35.646
10.  Sutil          Force India-Mercedes  1:36.671  1:35.665  1:35.963
11.  Barrichello    Williams-Cosworth     1:36.664  1:35.748
12.  Alguersuari    Toro Rosso-Ferrari    1:36.618  1:36.047
13.  Buemi          Toro Rosso-Ferrari    1:36.793  1:36.149
14.  Petrov         Renault               1:37.031  1:36.311
15.  Kobayashi      Sauber-Ferrari        1:37.044  1:36.422
16.  Hulkenberg     Williams-Cosworth     1:37.049  1:36.647
17.  de la Rosa     Sauber-Ferrari        1:37.050  1:37.020
18.  Liuzzi         Force India-Mercedes  1:37.161
19.  Glock          Virgin-Cosworth       1:39.278
20.  Trulli         Lotus-Cosworth        1:39.399
21.  Kovalainen     Lotus-Cosworth        1:39.520
22.  di Grassi      Virgin-Cosworth       1:39.783
23.  Senna          HRT-Cosworth          1:40.469
24.  Chandhok       HRT-Cosworth          1:40.578

2 thoughts on “A kínai nagy falat

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s