139 méter

Ennyi jut mindenkinek maga előtt, ha a mezőny autóit egyenletesen elhelyezzük a monacói versenypályán (3340 méter).

Q1 időket tekintve a leggyorsabb újonc, a Lotus Racing alig több, mint 3 másodpercre volt a Red Bulltól Barcelonában. Ez nem is olyan sok, Monacóban sem kell többnek lennie. A Virgin Racing 4 másodpercre, a Hispania kb. 5,5-re van.

– Lotus Racing 104%

– Virgin Racing 105%

– Hispania Racing 107%

Az idei Q1-es legjobb idő a tavalyi alapján 1:15 körüli vagy alatti lehet majd, száraz időmérőn.

– Lotus Racing 1:18 körül

– Virgin Racing 1:19 körül

– Hispania Racing 1:20 körül

3,340 km 1:15 perc alatt; (3600 mp / 75 mp = 48; ×3,340km=) 160,32 km/h-s átlagsebesség gyors körön

– Lotus Racing 154,15 km/h

– Virgin Racing 152,20 km/h

– Hispania Racing 150,3 km/h

Legrosszabb esetben 10 km/h-val lassabb repülőkörön az elől  haladó. Ez 2,77 méter / másodperc. 139/2,77 = 50,18 másodperc.

Kevesebb, mint 50 másodperc úgy utolérni egy autót, hogy már zavarja az aerot. 30-40 másodperc után már ‘útban is lehet’. Ez gyakorlatilag csak fél kör.

Éppezért nem 139 métert kell(ene) ‘kialakítani’, hanem vagy a dupláját. Na ez az, ami ritkán fog sikerülni, még akkor is, amikor nincs az összes autó a pályán.

És ekkor még nem is említettük a levezetőkörön lévőket és az ahhoz társuló még lassabb átlagsebességet és még gyorsabb utolérhetőséget. Levezető körökön még a ‘jó képességű’ autók is útban lehetnek. Nem is kell a feltételes mód; ‘útban lesznek’!

Lesz is ‘hadd el hadd’, ‘ereszd el a hajamat’ és ‘megmondalak az óvónéninek’!

Csak egyetlen megoldást javasolhatok az érintetteknek (mivel nem fog változni/nem változhat az időmérő menete; a szezon alatti szabálymódosításhoz teljes csapatkonszenzus lett volna szükséges, a kicsik meg érthetően nem egyeztek volna bele). Még az időmérő előtt ültessenek mákot és vegyenek egy malaccsordát!

8 thoughts on “139 méter

  1. “Még az időmérő előtt ültessenek mákot és vegyenek egy malaccsordát!”
    lol :D

    Izgalmas hétvégének nézünk elébe…

    • Igen, 1995-ben (26 autó, csakhogy anno 1 órásak voltak az időmérők, ráadásul kettő volt belőle). Azóta sosem volt 22-nél több autó a monacói időmérőn és csak 2006 óta van Q1-Q2-Q3 rendszer, amelyben idén 20 perc jut 24 autónak, úgy hogy köztük egyes autók 107% körül vannak.

      Vagyis ilyen, valószínűségszámítás szerint problémásnak ígérkező időmérő még sosem volt.

  2. Teljesen kézenfekvő megoldás lenne vagy lett volna megtoldani 5-10 perccel a Q1-et. Ez biztos túl logikus és egyszerű lenne. :)

  3. Azért nem hiszem, hogy mind a 24 autó egyszerre lesz kint a pályán. Erre csak oda figyelnek majd. Ennek ellenére számítok feltartásokra az időmérőn (és persze a futamon is).

  4. Senki nem akar majd a garázsban dekkolni. Próbálkozások, levezetőkör, kerékcsere, felvezetőkör, próbálkozások. Lehet piros zászló is, senki sem kényelmeskedhet.

    Horner szerint szükséges lehet végig kihasználni a 20 percet és még ekkor is örülhetnek, ha egy tiszta kör összejön.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s