ee

Mai hírek szerint az FIA találkozóra hívja a még ‘versenyben lévő’ jelentkezőket. A tét a forma-1-es indulási jog a következő szezontól. A találkozóra a jövő héten kerülne sor (11. vagy 13.), a pályázat győztesének ismertetése pedig valamikor a hónap végén következne, ha és amennyiben az FIA talál alkalmas jelentkezőt, ugyanis a 13. csapat helyének betöltetlenül hagyása is opció. Más szakemberek szerint is nagyon rázós lenne a határidő tartása. Az FIA idén is nagyon elhúzta a dolgokat. Egy F1-es autót megtervezni és megépíteni, főleg egy újonc csapatnak, nagyon időigényes és komplikált feladat. Már hónapok óta dolgozniuk kellene rajta. Előző évben a US F1 elbukott a nagy késés miatt, a Campos/HRT is közel állt hozzá. A Lotus és különösképpen a Virgin is sokat szenvedett a szezon elején, az autó munkára fogásával. Még a megépített autók is messze lehetnek a normális használhatósági állapottól. Az ideális az lenne, hogy az újonc csapat meg tudna jelenni a téli tesztek jelentős részén.

Viszont a legfőbb ok akár az összes jelentkező elutasítására a piszkos anyagiakban keresendő. Az FIA és vélhetően a kereskedelmi jogok tulajdonosa is kemény letétet és anyagi biztosítékokat vár a pályázótól. Még egyszer nem szeretnének befürödni azzal, hogy a választott csapat mégsem tud elkészülni és teljesíteni a kötelezettségeit. Egyes hírek szerint nagyon komoly összegről van szó (több tíz millió euró), még azon felül, hogy az autó építésére is költeniük kell és minden ami a csapatépítéssel, készülődéssel és a versenyeztetéssel jár majd. Tehát könnyen lehet, hogy épp a szigorú feltételek fognak eltántorítani egy potenciálisan jó jelentkezőt és nem lesz új csapat. Bernie Ecclestone tett egy olyan nyilatkozatot, hogy ő egy-két csapat kihullására számít, nem érkezésére.

A hírek szerint (a ‘hírek’ nem tuti-biztos tényeket jelentenek ez esetben sem, mint gyakorta, ha korai fülesekről van szó) 3 nevező van még versenyben; Durango/Villeneuve Racing (kollaboráció, olasz csapat lenne), Epsilon Euskadi/epsilon euskadi (spanyol alakulat, de még pontosabban a “Baszkföld McLarenje”; Euskadi = Baszkföld) és  a szerb Stefan GP.

Nem vagyok Villeneuve F1-s visszatérése ellen, a szerbek is színt hoznának az F1-be, érdekelne, hogy a rejtélyes hátterű “ZS” mit tudna virítani, de leginkább az Epsilont, az EE-t szeretném az F1-ben látni, mert képviselnek már egy komoly színvonalat. Stílusuk is van, létesítményeik is és még a műszaki oktatásban is aktívak. Van már egy kis pedigréjük is, amire büszkék lehetnek, amihez egy Kubica nevű srác is köthető. Építettek már Le Mans prototípust is.

Es vegül; ‘jó neevű’ csapat, könnyen rövidíthető.

Itt eegy fotógaléria.

Kiegészítés:

Még egy pozitívum az EE mellett. Szintén friss füles, hogy Sergio Rinland (korábbi Sauber és Arrows autók tervezője) arról számolt be, hogy az Epsilon a múlt héten először tesztelt egy F1-es szélcsatorna-modellt. ‘A modell jól működött. Az autóterv nagyon előrehaladott.’

Csak remélhetjük, hogy az FIA nem hagyja veszni a komoly erőfeszítéseket, mert egyre kevesebb lesz a potenciális ‘őrült’ jelentkező, mert a puszta pályázás is hatalmas ráfizetés. Néhány komoly versenycsapatot sikerült már ezzel elriasztani. Az Epsilon már másodszorra próbálkozik, tavaly is buktak már pénzt és nagyot csalódtak, de mégsem adták fel, viszont akkor sem Krőzusok…

4 thoughts on “ee

  1. Nem tudom miért “jó” ennyire elhúzni ezt az egészet és szinte (vagy nem is szinte?) teljesen ellehetetleníteni az újoncok helyzetét. Remélem az Epsilon Euskadi végre indulhat a Forma-1-ben, már tavaly is sajnáltam, hogy nem indulhattak. Nagyon kíváncsi lennék rájuk. :)

    • Talán nem szándékos, egyszerűen csak alaposak szeretnének lenni, az idő meg repül a nagy alaposkodásban.

      Én elhiszem az FIA-nak, hogy nehéz lehet jó döntést hozni, de mi rossz történhet? A következő újonc is elbukik, Bernie meg majd bepereli őket, aztán írnak ki újabb pályázatot.

      Régebben ez másként ment. Ha tudtál építeni egy autót, amely megfelelt az előírásoknak, jöhettél próbálkozni; pre-kvali. Ha még elfogadhatóan gyors is tudtál lenni, indulhattál is a versenyen és már az F1-ben is voltál (mindaddig, amíg tartottál egy bizonyos színvonalat.)

  2. Sajnos régen sok minden máshogy volt. Változnak az idők, ez van. Kíváncsi vagyok 10-20 év múlva milyen lesz visszatekinteni erre az időszakra (és persze, hogy lesz-e még Forma-1)…

  3. Én is az Epsilont tartom a pályázat legnagyobb esélyesének. Írod, hogy az Epsilon a “Baszkföld McLarenje”. Olyannyira, hogy a tulaj, Villadelprat konkrétan szélsőséges szakadárpárti, gyaníthatóan kapcsolatban áll az ETA-val is, elődei három generáción át (annyiról szereztem tudomást) vezető szerepkörben harcoltak a spanyol központosítás ellen. Szakmai okokból merültem jobban bele, érdekes dolgok ezek…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s