To f-duct and not to f-duct – that is the answer

TheFifthDriver (McLaren Twitter): Lewis will continue running the low-downforce car while Jenson will be using the F-duct version. Split programme – exciting!

Update after Free Practice 3: McLaren confirm Lewis Hamilton – the fastest man in P3 – will race the rest of the weekend without the F-duct while Button sticks with it. It’s all about driver preference. Button prefers balance of the higher-angled wing & F-duct combo while Lewis is happy to grapple with car. – Sarah Holt (BBC)

HU: A McLaren az elmúlt órában közölte hivatalos Twitter oldalán, hogy versenyzőik továbbra is külön utakon járnak. Lewis az F-csatorna nélküli alacsony leszorítóerős konfigurációt használja tovább (amit a második szabadedzésen kezdett el először használni és amelynek egy hagyományos alacsony profilú hátsó szárny és egy klasszikus motorborítás a fő ismérvei), míg Jenson az F-csatornával ellátott nagyméretű, nagy leszorítóerős (és következésképpen nagyobb légellenállású) hátsószárnyat.

A 3. szabadedzés csúcssebességei: … (6. leggyorsabb érték) Massa 343 km/h, Hamilton 342 km/h, Alonso 339 km/h, Vettel 337 km/h, Button 329 km/h, Webber 327 km/h

4 thoughts on “To f-duct and not to f-duct – that is the answer

  1. Hunny, a kis végsebesség-azonos köridő azt jelenti, hogy a kanyarokban gyorsabb. Valószínűleg a kanyarkijáratnál is nagyobb az induló sebesség és a nagyobb szárny jobban kuszálja a mögötte jövő légáramait az előzésre készülve. Ahol századok döntenek, ott ennek is jelentősége van.
    De remek műszaki csemege ez a futam mindenképp.

    • Ezt már nem tudjuk meg, csak valamelyest, ha majd a McLaren utólag sajnálkozna a konfigurációs baki miatt, de érzésem szerint ez az autó egy kisméretű F-csatornás szárnnyal gyorsabb lehetett volna a két véglet konfigurációnál.

      • És a féktávot is kihagytam, amit a Walter Csaba említett.
        Egyelőre az f-csatornának áll a zászló. :(

  2. Hamilton azt nyilatkozta, hogy gumikeveréktől függetlenül nem talált tapadást ezzel az alacsony leszorítóerős csomaggal. Sajnos úgy fest, ezt most csúnyán benézték. A futam még előttük áll, de a végsebességek alapján a közvetlenül riválisok közül egyedül Buttionhoz képest jelentős a végsebességben mutatkozó fölénye. A féktávok sem ígérnek sok jót a Ferrarikkal, elsősorban Massával szemben.
    Kár, mert pont most kellene némi előnyre szert tenni a Red Bullokkal szemben, még akkor is, ha pl. Szingapúrban sem leszünk szűzlányok, mint idehaza voltunk.
    Mindegy, legalább Webberen hámozza át magát, Button pedig remek stratégiai érzékkel intézze el Alonsót. Érzi, hogy itt a nagy lehetőség, remélem, élni is fog vele.;)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s