Heidfeld hazatér, Räikkönen visszatér

Ezek a mai nap jelentős hírei, mondhatnánk ‘Bréking Nyúz’.

A “hazatér” lehetne múltidőben a “visszatér” meg jövő időben, Raikkönen még csak próbálkozik illetve menedzserei kevergetik a kártyákat. Aki ismeri Räikkönen korábbi szerződtetéseinek elő(szín)játékait, azok tudják, hogy a Robertson fivérek (különösen az egyik) nagy ‘pókerjátékosok’, ha szerződések és fizetések kimunkálásáról van szó és nem minden az, aminek látszik… vagy mégis?

A visszatérési szándék valószínűsíthetően valós lehet. Az furcsa lenne, ha a Robertsonok egy Renault megkeresést akarnának, mint színjátékot felhasználni a Citroën ellen egy jövőévi kedvezőbb WRC szerződés számára, ettől hanyatt esnék, ha ez a kártyakeverés oka.

Tegnap vagy tegnap előtt láttam egy ‘hírecskét’ a NewsNow hírfigyelőn, már nézettségi toplistán volt, de csak a címét olvastam el, feleslegesnek találtam a valószínűleg híg bulváros körítést. A cím elmondta a lényeget; Schumi tervezett visszavonulásáról (kirúgásáról?) szólt. Szóval Mercedes GP, akár itt is lehet üresedés jövőre. Haug kedveli Kimit, régóta ismeri és sokat dolgoztak együtt, Brawn meg egy számító ember, aki akármennyire is kedvelheti Michael-t a régmúlt szép emlékei okán, kibuggyanhat belőle, hogy ami nem megy, azt ne erőltessük.

De a jóérzés azt mondatja velem, hogy a Mercedes GP-nél marad jövőre a jelenlegi felállás, MS kap még egy esélyt ‘újrakezdeni’. A Mercedes GP, mint corporate monstrum valahogy nem is annyira passzol Kimihez, feeling-ben, image-ben, stílusban. E tekintetben neki a jelenlegi klasszikus, hatékony és lezser Renault passzol. Véleményem szerint még a Red Bull Racing-nél is jobban. És ezzel el is érkeztünk a ‘végállomásra’, a vélt Robertson álmok végállomására. A legértékesebb versenyzői ülés az RB7-esé lenne. Csakhogy Mark Webbernek már érvényes szerződése van a jövő évre, ráadásul ő vezeti a világbajnoki ponttáblázatot és az RB6 karakterisztikája alapján (ami az elkövetkezendő 5 futamra sok jót ígér számára) ő a legfőbb esélyes. Szerződést bontanának egy világbajnokkal? Ezt nem tartom elképzelhetőnek. Webbo ha behúzza az idei évet, végigtrónolhatná a jövő évet és az RB7 büszkén viríthatná a hőn áhított 1-est az energiaital-óriás márka és sok-sok ‘lóhúgy’-ivó örömére (ez poén lenne, ha nem sikerült, elnézést :P ). Na de ha elbukja?…

Heidi hazatér, színes szélesvásznú svájci-német romantikus vígjáték, bemutatja a Sauber Motorsport. A helyzet ennél komolyabb, Nick Heidfeld kapós lett, állt egy vele készült friss cikk szövegében a formula1.com-on. Ez még a hétvégén készülhetett. Nick-et nagyon sok csapat kereste meg beszélgetés céljából, erősítette meg. Ő a fejlesztő tesztpilótája a jövő évi Pirelli abroncsoknak, nagyon bizalmas információk birtokában van, amelyek kincset érhetnek. A csapatok már fejlesztik a jövő évi autóikat, de még semmit sem tudhatnak az abroncsokról (holott pedig nagyon szükséges lenne), amelyekkel a szezonzáró utáni teszten találkozhatnak majd először. Nick leszögezte, hogy senkinek sem mondhatott semmit, csak annyit, hogy az abroncsok jók lesznek. Neki biztosan. Elkerülhetetlen, hogy hatással ne legyen a jellegükre. Ismerheti a titkaikat és ha ő viheti végig a Pirelli programot, akkor ő is lehet az első mestere ezen abroncsok használatának. A gumiabroncsok néha nagy talány. Van úgy, hogy mikor változik a keverék vagy abroncsméret, egy jobb pilótának is akár több hónapja vagy akár az egész szezonja rámegy, mire kiismeri a buktatóit és addig relatíve csak szenved vele, ha alapból nem fekszik a stílusának. Vannak specifikus példák konkrét nevekkel és részletes tapasztalatokkal, adatokkal, de most nem mennék bele. Az F1 ‘fekete aranya’, a Forma-1 ‘fekete mágiája’, ahogy a gumiabroncsokat emlegetik.

Pedro szerződése lehetővé tette a lépést, még ha szomorú is ez számára. Peter Sauber nem önkényesen és gátlástalanul illegálisan bonthatott szerződést, hanem valószínűleg egy előzetesen megbeszélt kitétel alapján. Heidfeld gyakorlatilag ugyanannál a csapatnál folytatja aktív versenyzői pályafutását, ahol abbahagyta, csak a tulajdonos és a név változott – ja, még nem is, majd jövőre, mert Heidi egy BMW-t fog vezetni (közben meg egy Saubert, mindezt egyszerre, ügyi!), amit Ferrari motor hajt és már nem is BMW és mégis BMW! Kemény témák ezek, mint a jegesmedve. Az F1-ben minden és annak ellenkezője is lehetséges, tartja a mondás Murray Walkertől. Szóval Heidi hazatért, színes szélesvásznú svájci-német romantikus akcióvígjáték benne ‘fekete arannyal és mágiával’, összetört szívekkel és járgányokkal, szusival, banzájjal szeptembertől a ‘mozikban’, premier a szingapúri Marina Bay ‘filmszínházban’. Jó szórakozást!


One thought on “Heidfeld hazatér, Räikkönen visszatér

  1. Állítólag Webbo szerződésében van egy olyan pont, hogy szabadon távozhat ha VB lesz… (ha meg nem lesz az akkor már nem szabadon hanem segítenek neki benne :D)

    …valahol már pedzegette is hogy ez megtörténhet ha VB lesz. Persze azért remélem nem lesz az. Na már nem azért mintha annyira hiányolnám majd.:D

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s