2011 Silly Season I

Red Bull Racing
1. Sebastian Vettel
2. Mark Webber

Vodafone McLaren ???*
3. Lewis Hamilton
4. Jenson Button

Scuderia Ferrari Marlboro
5. Fernando Alonso
6. Felipe Massa

Mercedes GP Petronas
7. Nico Rosberg
8. Michael Schumacher

Lotus / Renault F1 Team
9. Robert Kubica
10. Vitaly Petrov

??? Williams
11. Rubens Barrichello
12. Pastor Maldonado

Force India F1 Team
14. Adrian Sutil
15. Nico Hülkenberg / Paul di Resta / ((Karun Chandhok))

Telmex Sauber
16. Kamui Kobayashi
17. Sergio Pérez

Scuderia Toro Rosso
18. Sebastien Buemi
19. Jaime Alguersuari

Team Lotus / 1Malaysia Racing
20. Heikki Kovalainen
21. Jarno Trulli

HRT F1 Team
22. Bruno Senna
23. Pedro de la Rosa / ??? = $$$

Virgin Racing
24. Timo Glock
25. Lucas di Grassi / Jérôme D’Ambrosio

*A Mercedes hamarosan távozik a McLaren Group tulajdonosainak köréből, már csak kb. tíz vagy csak néhány százalék tulajdonrészük van jelen pillanatban vagy már semennyi. Éppezért eltűnhet a Mercedes név a McLaren kommerciális nevéből, kivéve ha úgy állapodtak meg, hogy 2011-ben a McLaren még reklámozza a Mercedest, mert ezáltal is ‘fizethettek’ illetve ‘leírhatták’ a fizetnivalóból így egy kedvezőbb visszavásárlási árat kialkudva maguknak. A McLaren csoport 2009-től kezdődően fokozatosan visszavásárolja a Daimler tulajdonrészét, szerződési feltételek és ütemterv szerint. Amennyiben a tranzakció teljesen lezárul a 2011-es szezon kezdete előtt és a Daimler-nek akkor már 0% tulajdona lesz a McLaren csoportban és nem is ragaszkodnak hozzá szerződésben, hogy 2011-ben még szerepeljenek a kommerciális névben, akkor nem lesz Mercedes szó a csapat nevében, hanem a csapat teljes neve Vodafone McLaren lesz, vagy valami hasonló Team vagy Racing szavakkal cifrázva.

A kommerciális nevek (amelyekben a szponzorok is szerepelnek) nem keverendőek össze a konstruktőr+motorgyártó versenynévvel, aminek képzését a szabálykönyv is előírja.

Azok a következőek:
RBR-Renault
McLaren-Mercedes
Ferrari
Mercedes GP
Renault / Lotus-Renault
Williams-Cosworth
Force India-Mercedes
Sauber-Ferrari
STR-Ferrari
1Malaysia-Renault / Team Lotus-Renault
HRT-Cosworth
Virgin-Cosworth

Az első 9 rajtszám (Kubicáig bezárólag) várományosainak kiléte egyértelmű. Az első kérdőjeles hely a 10. Vitaly Petrov. A csapatnév változása és a Renault esetleges (márka)kivonulása talán csökkentheti az esélyeit, de a fő tulajdonos továbbra is nagy lehetőségeket láthat az orosz piacban. Petrov versenyzői állása több, mint 50%. A csapat neve kérdéses és még nem dőlhetett el, mert bírósági ügy is van folyamatban a Lotus és Team Lotus nevek használatával kapcsolatosan ezért kérdéses, hogy ki lehet jövőre Lotus, mert nem hiszem, hogy az FIA engedélyezné, hogy két csapat is Lotus legyen, még ha eltérő módon is.

A Williamsnél kérdéses lehet a teljes név, a főszponzor. Állítólag sikerült találniuk egy komolyabb szponzort vagy akár többet is. A pilótapárosuk nagyon valószínű, tehát a venezuelai Maldonado lesz Barrichello csapattársa és talán komolyabb venezuelai szponzorokat is hoz, talán a főszponzor is venezuelai cég lehet.

A Force Indiánál kérdéses a pilótapáros, bár Sutil nagy valószínűséggel marad. A második helyre Nico Hülkenberg és a friss DTM-bajnok Paul di Resta is pályázik, és természetesen Liuzzi is szeretné megtartani versenyzői állását.

Sauber; a főszponzornév esélyes, hogy Telmex, a pilótapáros pedig biztos. A csapat meglehetősen mexikói jellegű lesz, mert a tartalékpilóta is egy mexikói lesz.

Scuderia Toro Rosso; tudnám értékelni, ha ezt a csapatot eladná Mateschitz és új főszponzor hozna színeket ahelyett, hogy két hasonló festésű csapat szerepeljen az F1-ben az azonos főszponzor miatt. Egy kis esély lehetne erre, de valószínűleg marad az egész úgy, ahogy van. Alguersuari helye biztosabb, mint Buemié, de talán a svájci is marad. De mi lenne, ha Hülkenberg bekopogtatna, miután nem sikerült megfelelő álláshoz jutnia a Force Indiánál? Buemi helye igencsak veszélybe kerülne, ahogy Ricciardo is veszélyeztetni fogja, aki a pénteki szabadedzéseken fog tanulgatni a Toronál jövőre és akár már év közben is versenyzői ülésbe kerülhet, ha az egyik pilóta rosszul szerepel és hibát hibára halmoz.

‘Team Lotus’: Inkább nekik járna a Lotus név, mert David Hunt vette meg a csődbe juto Team Lotust a kilencvenes évek elején, és Fernandes David Hunttól vette (volna) a Team Lotus nevet, ha a Group Lotus bele nem köp a levesébe. Utóbbinak nem volt tulajdonában a Team Lotus név és az F1-ében is csak szponzorként szerepelt. A Fernandes csapat két pilótája nagy valószínűséggel marad ugyanaz, mint idén volt. Az autó fekete-arany szeretne lenni.

Hispania; talán nem jutnak anyagi csődbe a szezon kezdetéig. A Toyota Motorsport együttműködésük parkolópályán a fizetetlen számlák miatt, autójuk ennek hiányában csak úgy lehet, ha az F110-et átfaragják; diffúzor, hátsószárny és folytatódhat a szerencsétlenkedés tovább. Egyes vélemények szerint a tulajok már csak szerencsevadászok, fizetős pilótáktól és majd a versenyzési licenc eladásával akarnak pénzt szerezni.

Virgin; Glock helye biztos, ‘hova menne szegény?’, Lucas Di Grassié már kevésbé.

Ez lenne a 2011-es Silly Season első körben. Újabb információk birtokában folyamatosan frissítem a témát csapatnevek és várható pilótapárosok tekintetében.

4 thoughts on “2011 Silly Season I

  1. találtam benne egy hibát: Schumi lesz a hetes rajtszámú, ugyanis ki fogja magának sírni a páratlan rajtszámot ismét, mivel ő mindig azokkal indul : DDD
    úgy tudom Sutil már lenyilatkozta, hogy marad, a jelenlegi STR páros esete kapcsán pedig jó adalék lenne a cikkez, hogy csak június 30-áig van szerződésük, tehát valószínűleg Ricciardo úgy fog bekerülni (amennyiben a pénteki tesztnapokon meg vannak vele elégedve), mint 2007ben Vettel, vagy 2009ben Alguersuari, a gyengébben teljesítő pilótát menesztik a magyar nagydíj előtt.

    • Szerintem idén MS megtanulhatta, hogy a páratlan szám is elég szerencsétlen. Remélhetőleg nem meri bevállalni, hogy kérje az előkelőbb rajtszámot, mert nagyon hülyén adná ki magát a dolog a közvélemény előtt. Most nem két újdonsült versenyző van a csapatban, hogy variálhatni lehessen, hanem az idén lerendezték a dolgot a pályán, hogy kié a kisebb rajtszám csapaton belül.

      • tudom, csak poénkodtam… ;)
        mellesleg a hetes rajtszám eléggé átkozottnak tűnik az utóbbi években, örülnék ha odaadnák Schuminak, és ‘megkímélnék’ tőle Britneyt. :D

      • Nem poénkodtál, hanem eltaláltad! :D Vess egy pillantást a nevezési listára, amit az FIA ma publikált.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s