2013 F1 Engine Rules

F1 Engine Rules from 2013

  • 1.6-litre, four-cylinder turbos with energy recovery and fuel restrictions to replace current 2.4-litre normally aspirated V8s
  • Fuel efficiency to increase by a target of 50%
  • Overall power to remain same at approx 750bhp
  • Checks and balances to ensure costs are contained and performance across all engines remains comparable
  • Plan for advanced ‘compound’ turbos to be introduced in subsequent years
  • Power of Kers energy recovery systems to increase from 60kw in 2011 to 120kw in 2013

BBC Sport has been told the regulations will go before the F1 Commission – a group of stakeholders that agrees all rule changes – on Thursday 9 December before being rubber-stamped by the World Council the following day.

HU:
2013-as F1 motorszabályok

  • 1,6 literes, soros négyhengeres turbófeltöltős motor energia-visszanyeréssel és üzemanyag-mennyiség szabályozással
  • Üzemanyag-fogyasztási hatékonyság növelése 50%-kal
  • Összteljesítmény megtartva a jelenlegi szinten, kb. 750 lóerő
  • Ellenőrzések és kiegyenlítések annak érdekében, hogy a költségek és motorteljesítmények hasonlóak legyenek
  • Terv fejlett összetettebb/‘compound’ turbók bevezetésére a következő években
  • A KERS teljesítményének növelése 60 kW-ról 120 kW-ra

A BBC Sport információi szerint a szabálytervezet december 9-én kerül az F1 Commission elé és a következő napon hagyhatja jóvá az FIA Világtanácsa.

6 thoughts on “2013 F1 Engine Rules

    • December 10-én kerülhet teljesen jóváhagyásra, és azután majd valószínűleg publikálva is lesznek a részletek, illetve a motorgyártók neki is veselkedhetnek a motorfejlesztésnek. Nem lehet elég korán kezdeniük. Gyakorlatilag lesz két évük, ami nem olyan sok egy teljesen új hi-tech F1 motort kifejleszteni.

      Én örülök neki, hogy végre lesz valami komolyabb kihívás a motorgyártók számára is és talán új gyártók is bepróbálkoznak, ami színesítheti a mezőnyt.

      Kb. 50%-kal kevesebb üzemanyag-fogyasztással hozni közel ugyanazt a teljesítményt, komoly előrelépés lesz, ami lendíteni fog a motortechnológiák fejlődésén. Márpedig az F1 mindig is a technológiai fejlődésről szólt; és az nem fejlődés, ha még most is V12-eseket használnának csak mert az ‘olyan szép’. A V12 akkor volt szép, mikor az volt a hi-tech.

      • Én lesz@rom hány hengeres lesz de ha a hangja nem adja azt az élvezetet ami mindig is járt az F1-gyel akkor sz@rni bele. Nehogy valami kiherélt szúnyog hangja legyen már egy F1-es autónak…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s