Lotus Renault GP vs Team Lotus = Renault vs Lotus-Renault

Renault F1 / Lotus Renault GP team has answered a question regarding the FOM prize money, which could be in danger if the team would change its constructor name.

Prize money is not affected because it is linked to the chassis name, which remains a Renault. And, as we’ve explained, the chassis is called a Renault because Renault will continue to supply technical and engineering expertise to the team – it’s a partnership which does beyond engine supply.

HU:

Renault F1: ‘A jutalompénz nincs veszélyben, mert a kasztni névhez van kötve, amely marad Renault. És ahogy elmondtuk, a kasztni Renaultnak lesz nevezve, mert a Renault fogja folytatni a csapat ellátását technikai és mérnöki szaktudással – ez egy olyan partnerség, amely többet jelent a motorellátásnál.’

A köztudatban nagyon gyengén él a csapatok, autók nevével kapcsolatosan, hogy a csapatnak van egy általam rendszerint kommerciálisnak nevezett neve és ezen felül van egy FIA által eőírt és használt konstruktőri név, ami egyes gyári csapatoknál egy szóval takarhatja a konstruktőrt és motorgyártót (pl. Mercedes, Ferrari és Renault, hoppá, itt is vagyunk a lényegnél), míg más csapatoknál a konstruktőr és a motornév összetétele, klasszikusan kötőjellel is írva.

A 2011-es év konstruktőrei és autónevei jelen állapot szerint:

RBR-Renault / Red Bull Racing-Renault (mindkettő használatos)

McLaren-Mercedes

Ferrari

Mercedes

Renault

Williams Cosworth

Force India-Mercedes

Sauber-Ferrari

STR-Ferrari

Lotus-Renault

HRT-Cosworth

Virgin-Cosworth

E tekintetben csak egy Lotus lenne. Úgyszintén minden csapatnak van a konstruktőri névből származó rövid, legtöbbször egyszavas köznapi neve, amit a kommentátorok és nézők is a leggyakrabban használnak; Red Bull, McLaren, Ferrari, Mercedes, Renault, Williams, Force India, Sauber, Toro Rosso, Lotus, Hispania, Virgin. Így is csak egy Lotus van.

Az egykori klasszikus Lotus-Renault is egy Lotus konstruktőr volt Renault motorral ellátva. Nem egy Lotus szponzorálta Renault!

Ne keverjük a szezont a fazonnal! Ahogy az egyik tanárom mondta gyakran, ha a tanuló keverte a dolgokat; ‘nem mindegy, hogy Gizikével találkozol vagy a gőzekével’.

Természetesen ádáz harc folyik a két csapat között (bírósági ügy is zajlik), de azért illik tisztában lenni a nevek eredetével és jellegével.

Egyelőre úgy állunk, a Team Lotus nevétől függetlenül is (!), a Renault Renault marad! Igen elkezdi szponzorálni őket a maláj kormány (és adófizetők)/Proton/Group Lotus, és tulajdonrészt is vettek a csapatban, de ez nem változtatja meg a konstruktőrt. Márpedig Hamiltonék sem Vodafone-t vezetnek a pályán, hanem McLaren autót. Schumacher sem Petronas-t vezet, hanem egy Mercedes-szel versenyzik. Ha a kasztni vagy a konstruktőr nevét akarjuk mondani, szokás szerint, akkor Kubicánál sem mondhatunk Lotust, mert az autója Renault lesz. Márpedig a versenyző a pályán nem egy csapatot vezet, hanem egy autót, ezért az autó nevét szokás használni, távolról sem a csapat kommerciális, szponzorral színezett teljes nevét.

Nem mind arany, ami fénylik.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s