Napzárta

Azt csiripelik a madarak, hogy a Ferrari F150 lényegileg, dizájnfilozófiájában Red Bullá vált. Igen, pull-rod hátul. Meglépték. Már 2010-re is akarták, de akkor még végül ellene döntöttek. Az orr széles, lapos és magas, mint az RB6-é. De a maximum magasságot a szabályok már egy kicsit lekorlátozzák az elégséges láthatóságért, de ez az első tengely körüli részen fog megmutatkozni felül. Az orr hegye, ami ‘beleszúr’ a levegőbe, hogy minél több levegő áramoljon alul, várhatóan nemigen kerül lejjebb a Red Bullon sem.

A motorborítás nem kötődik a hátsó szárnyhoz, ahogy azt a technikai szabályértelmezések várják. De egy kisebb tarajt, uszonykát említ a megfigyelő.

Az autó hátsó része a vonórudas felfüggesztésből adódóan extrém kecses lehet, hatalmas légutakkal a duffúzor körül, mint azt már az elmúlt évek Red Bulljain megszoktuk.

A bemutatón nem lesz felfedve az autó teljes valójában. A szárnyak régiek lesznek és hátsó résznél sem lesz minden elem végleges/rendelkezésre álló formájában az autón.

Habár az aerodinamikai filozófia és alapformavilág erősen a Red Bullé, a csapat igyekszik ezt továbbgondolni saját ötletekkel.

—–

Az F150 szétzúzza a korábbi Ferrari modelleket; kemény, már félek, mi lesz veled Mekkláren O.o

Az egy F150-es, komolyan. =)

—–

Maldonado kap egy spanyol versenymérnököt. Xevi Pujolar visszaigazol a HRT-től a grove-i alakulathoz. Talán, hogy Pastor könnyebben akklimatizálódjon és jobban meg tudja magát értetni akár technikailag is a spanyol munkatárssal. A versenymérnök kulcs a versenyző potenciális sebességének kiaknázásához, lényeges a jó kommunikáció és jó munkakapcsolat.

—–

Le Figaro francia forrásból, van a blog oldalsávjában egy sárga Renault. Az R31 szélcsatornamodellje. Érdekes kép, még ha kicsi is, elvégre bizonyos mértékben az új autóra utal. Az orron red bullos dudorvonulatokat vélek felfedezni, vagy csak reflexió? Azt nem tudom, hogy mikori szélcsatornamodell állapotot ábrázolhat. A szín se segít ezt eldönteni, ugyanis a szélcsatorna modelleket ha festik is, de nem flancolják festésben a szponzorok színeire, se a legfrissebb dizájnra, ami most épp arany-fekete lett. Enstone pedig még idén is Renault autót fog ‘gyártani’ és versenyeztetni és a Renault technológiai szerepvállalása is jelentős, tulajdonrész nélkül is.

—–

Sutil – di Resta – Hülkenberg

Gratulálok Paulnak. Megérdemelte! Itt a lehetőség, csak élnie kell vele. Nem lesz egyszerű. A tehetsége bőségesen megvan hozzá, de láttuk már jó néhányszor, hogy a legígéretesebb tehetségek sem tudnak valamiért felnőni a feladathoz, bár nem mindig pusztán rajtuk álló okokból. A skótokat értelemszerűen szétveti az öröm, mások pedig megjegyezték, hogy végre lesz egy brit versenyző a mezőnyben, aki nem világbajnok. Még! Mindent bele Paul, én látok benned világbajnoki címet, de ahhoz keményen fel kell kötni azt a skót szoknyát!

Hülkenberg nyilatkozta, hogy 2012-es versenyzőülésre pályázik. Szerintem csonk nélkül meg is lesz neki. És látok esélyt arra is, hogy szezon közben beugorhat valahová. Lesz bőven újonc és tapasztalatlan a mezőnyben, van rá esély, hogy valakitől idő előtt búcsút vesznek. A kérdés csak az, hogy az az ülés és a beugrás kockázatai mennyire lesz kecsegtető Niconak. Értelemszerűen elsődlegesen nem házon belüli helycserékre gondolok. Azt szerződéséből adódóan is csinálná, de a szezonalatti újonckirúgást vagy pilótaváltást nem a Force Indiánál várnám.

Sutil, ‘szót nem érdemel’ (jó értelemben véve), kraftos, gyors, agresszív és jól zongorázik.

—–

Már csak két nap (se). Kitartás! :)

(Ez a bejegyzés sorozatindítónak készült. Ha nem is minden nap, de jó lenne, ha gyakorivá tudnám tenni, hogy egy kis áttekintést nyújtsak arról, ami aznap történt vagy ragadta meg a figyelmemet.)

P.S.: És egy kis humor a végére, képileg is: Kapitány és első tiszt, áll a sapkákon, jó a hangulat a Team Lotusnál. :D


És lesz Hispania autó F111-névvel, és új lesz és sokan tervezik és sokan gyártják, és remélhetőleg sikeresebb lesz mint ez az F111:


One thought on “Napzárta

  1. Érdekes lehet az év, sok autó “Red Bullosodhat” + a saját megoldások, gondolok a Ferrarira, Renault-ra, McLarenre és a többi csapatra, valamint érdekes lehet az is, hogy mivel áll elő a Red Bull. :)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s