Napzárta – 125

Ma 125 éves az automobil. Minden Karl Benz törékeny háromkerekűjével kezdődött, 1886. január 29-én. (Totalcar cikk)

—–

A Ferrari jó videókat csinál és egyre többet. Az eredmények a blogomban is felbukkannak. Köszönet nekik érte! Úgy érzem a Ferrari is kezd egyre jobban kinyílni és fejlődni, hogy egyre többet nyújtson a szurkolóinak és nem csak a szurkolóinak, hanem az F1 kedvelőinek.

Én úgy veszem észre, hogy a csapatok igyekeznek egyre jobban kiszolgálni a szurkolók igényeit. Egyre több figyelmet és pénzt fordítanak a videókészítésekre is. Egyre több ‘bennfentes’ képet közölnek (persze ebben is vannak kiemelkedő csapatok és olyanok akik hátul kullognak, is azért komoly IP-t és titkokat nem adnak ki nekünk, de valamennyire igyekeznek kielégíteni a kíváncsiságunkat és betekintést engednek a csapat életébe), egyre aktívabbak a közösségi platformokon keresztül is. Persze mindez saját hasznukra is válik, de korábban, évekkel ezelőtt ‘le se pottyantottak’ bennünket ilyen téren és zárkózottabbak, titkolózóbbak voltak, a nagyközönség fel és.

Például nem rég volt a Ferraritól egy nagyon hosszú videó a fejlesztés, tervezés metódusainak szurkolók számára ismertetéséről. Érdekes volt, és az is, ahogy a nagy dizájn és aero górékhoz odanyomul a stáb és kicsit feszélyezettek, mert először forgatják őket ekkora közönségnek, mert ugye azt jól tudják, hogy mekkora szurkolótáboruk van és mekkora figyelem kíséri az F1-et és a Ferrarit. De a végére belelendültek. Látszik, hogy a Ferrari is belevág ebbe a kinyílásba a közönség felé. És ezzel szerintem kapcsolódik is az, hogy az F150 orrára is került Ferrari.com banner, elég prominensen.

Vagy ott vannak pl. a csapatok Live Timing és telemetria app-jai, amit már elkezdett néhány csapat.

Ezek szerintem nagyon pozitív és számunkra (is) kedvező fejlődések, de például a FOM összefoglaló videókba is egyre több figyelmet és pénzt fektetnek és egyre profibbak (persze a szezonzáró futamé gyenge lett, de egyértelműen azért, mert ‘gyakornokok’ csinálhatták, míg a csapat profibb része a szezon-összefoglalón dolgozott keményen az FIA Gálára, és meg is lett az eredménye).

—–

Valencia

Nézzük csak ki is következik hétfőn, Team Lotus, Sauber és Lotus Renault GP. Az LRGP-nek van egy teaser videója, nagyon jó lett, meg kell nézned, ha még nem láttad! Black to the future, zseniális szlogen.

TEAM              CAR                          DATE               PLACE

Red Bull Racing   RBR-Renault RB7              Feb. 1 08:30 CET   Valencia, Spain
McLaren           McLaren-Mercedes MP4-26      Feb. 4 12:00 CET   Kaisersaal Berlin
Ferrari           Ferrari F150                 January 28         Maranello, Italy
Mercedes          Mercedes W02                 February 1         Valencia, Spain
Renault           Renault R31                  Jan. 31 12:00 CET  Valencia, Spain
Williams          Williams-Cosworth FW33       February 1         Valencia, Spain
Force India       Force India-Mercedes VJM-04  be/for/e 2nd test
Sauber            Sauber-Ferrari C30           Jan. 31 11:00 CET  Valencia, Spain
Toro Rosso        STR-Ferrari STR6             February 1         Valencia, Spain
Team Lotus        Lotus-Renault TL11           Jan. 31 06:00 CET  Team Lotus Notes
Hispania Racing   HRT-Cosworth F111            3rd test at best
Virgin Racing     Virgin-Cosworth MVR-02       February 7         London, UK

Green = Official precise date
CET = Central European Time (UK time = CET - 1 hour) / Közép-európai (magyar) idő
Date = Launch Done / Bemutató Teljesítve
PRE-SEASON TESTING

Valencia          Circuit Ricardo Tormo                           February 1-3
Jerez             Circuito de Jerez                               February 10-13
Barcelona         Circuit de Catalunya                            February 18-21
Bahrain           Bahrain Iternational Circuit                    March 3-6

—–

(Autosport cikk)

Aldo Costa (a Ferrari technikai főnöke): “We have reached an unacceptable threshold” / ‘Elértünk egy elfogadhatatlan szintet’

Miről is van szó? Arról, hogy a versenyzőknek az idei szabályok miatt annyi kapcsolgatós és egyéb teendőik lesznek az autóban, hogy az már abnormális elvárás és nem biztos, hogy teljesíthető, bizonyos helyzetekben, amire Costa kitér.

Majd kiderül. A dologról tárgyalás folyik a TWG-vel, vagyis a technikai munkacsoporttal és szimulátorokban is elemezgetik.

Ennyit mára. A mclarenesek meg ma láttak valamit egy félrevezetően vagy félreérthetően és rejtélyesen illusztrált 26-osról szóló cikk és F1Technical.com téma-felturbózás folyamán. Legalább volt miről témázni és poénkodni. Olyanok vagyunk mint az eltévedt, kimerült és szomjazó vándorok egy hatalmas sivatagban. Délibábokat és ‘oázisokat’ látunk mindenhol…

Még 6 nap vándorlás ebben a sivatagban…

:)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s