No drama, no interpretation

No drama, no interpretation

 

Lewis Hamilton: “This [MP4-26] car is closer to the ’09 car in the sense of downforce. The ’09 was terrible because the car was hopping, three-wheeling through corners, it was locking up, and it had no downforce. This doesn’t lock up, it doesn’t three-wheel and it handles really nice, better than last year’s car, but it just doesn’t have as much downforce. Because the regulations have changed, it’s a similar downforce level to ’09. We have a little more, but it’s not far off, so it feels weak in that area. Hopefully we’ve got some more downforce coming onto the car before the first race.”

Hopefully we’ve got some more downforce coming onto the car before the first race.

HU: “Ez az [MP4-26] autó közelebb van a 2009-eshez a leszorítóerő tekintetében. A 2009-es autó szörnyű volt, ugrált, triciklizett a kanyarokban, blokkolt[a a kereket], és nem volt ‘semmi’ leszorítóereje. Ez az autó nem blokkol, nem triciklizik és nagyon szépen kezelhető, jobb, mint a tavalyi autó, csak nincs neki annyi leszorítóerője. Mivel a szabályok változtak, a leszorítóerő-szint hasonló 2009-éhez. Egy kicsit többel rendelkezünk, de nem sokkal, szóval ezen a területen gyengének érződik. Remélhetőleg jön az autóra a több leszorítóerő az első verseny előtt.” – Lewis Hamilton

Jenson Button: “When I first jumped in it (the car) the first reaction was not ‘Wow, we’re going to blow everyone away’. No. I don’t think anyone would have felt that because it’s got a lot less downforce, the tyres are working very differently to the previous tyre. But there’s nothing that really scares me about the car in a negative way, so there’s a lot we can improve with this car through general set-up work. This year, at the moment, we’ve had some issues in testing in terms of getting parts to the circuit and a couple of reliability issues, so we’ve not done as much running as we would have liked, which has hurt our set-up work. But we do have four days and hopefully everything’s going to run sweet at the next test, and we get a lot of laps in and we can improve the base that we have. There’s a lot still to extract from this car that we haven’t because we just haven’t had time to do it, we haven’t got everything together yet, so we don’t really know where we are compared to the competition.”

We haven’t got everything together yet, so we don’t really know where we are compared to the competition.

HU: “Mikor először beleugrottam az autóba, az első reakció nem az volt, hogy ‘Wow, [ezzel] mindenkit lealázunk’. Nem. Nem gondolom, hogy bárki is érezhette ezt, mivel kevesebb a leszorítóerő, az abroncsok másként működnek az előzőekhez képest. De nincs semmi olyan, ami megijeszt az autóval kapcsolatosan negatív módon. Rengeteget fejlődhetünk ezzel az autóval általános beállítási munkán keresztül. Ebben az évben, ezidáig, volt néhány problémánk a teszten alkatrészek pályához-eljuttatásával és néhány megbízhatósági probléma, így nem tudtunk annyit futni, mint szerettünk volna és ez sújtotta a beállítási munkánkat. De még van négy napunk és remélhetőleg minden simán fog menni a következő teszten és nagyon sok kört teljesítünk és fejleszteni tudjuk az alapot, amivel rendelkezünk. Még mindig nagyon sok van az autóban kinyerni, amit eddig nem tudtunk, mert nem volt rá időnk megtenni, még nem raktunk mindent össze, szóval nem igazán tudjuk, hogy hol állunk a riválisokhoz képest.” – Jenson Button

One thought on “No drama, no interpretation

  1. Pingback: No drama, no interpretation - Hunny F1

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s