‘Nézz NASCAR-t!’

Re: Szurkolói elégedetlenség a DRS kapcsán

 

Szerintem a DRS pont így jó, hogy a védekezőnek is maradjon esélye!

Őszintén, gondoljuk végig!

Azt akarjátok, hogy a védekező már soha többé ne tudjon sikeresen és hosszú ideig védekezni? Abban úgy mi a párharc, ha neki nincs esélye kivédekezni az ÖSSZES próbálkozást is akár? És úgy mi az érdem az előzésben, ha gombnyomás miatt sikerül; ha nem kell hozzá ügyesség; ha mindig garantáltan sikerül, elég egy gombnyomás?

Vannak klasszikus futamok, ahol pl. Gilles Villenueve ‘a fél mezőnyt tartja maga mögött egy fél futamon’ (szerkesztés: utánanéztem, 1981 Spanyol Nagydíj, Jarama) és ezzel nyer, mert zseniálisan védekezik! Ilyenre most is lennie kell lehetőségnek! Nem szabad kiirtani ezt mesterségesen!

Én csakis ennyit akartam a DRS.től, volt előzés, ha valaki merész és ügyes volt és a védekező harmatosan védekezett, ott volt az előzés. Button is előzte Massát később. Ennél több nem kell, mert az természetellenes!

A DRS arra lett hozva, hogy valamicskét kompenzáljon a követőautó aerodinamikai szenvedésein.

Én alapból azt nem értem, hogy egyáltalán miért baj az, ha a védekező akár az egész futamot ki tudná védekezni, ha ügyes!

Gondoljuk végig, hogy a DRS természetellenes! Kvázi lebénítása a prédának!

Olyan, mint, hogyha megkérsz egy vadászt, hogy először lőjön bénítóinjekciót a vadba és te aztán majd lelőheted azt és verheted a melled, hogy milyen ügyes vadász vagy és elejtetted a vadat!

Köszönöm, nem!

Számomra vagy betiltva/kukázva jó a DRS vagy úgy jó, hogy soha ennél nem lesz nagyobb segítség az előzéshez, mint ma volt. :)

És az előzési készség pilótafüggő is. Button egy olyan pilóta, aki azért hibázik nagyon keveset, mert nem is kockáztat akkorákat, mint pl. egy Hamilton vagy Kobayashi. Épp ezért egy Hamilton másként is viselkedett volna Massa mögött [és itt szó sincs róla, hogy ezzel Button ellen szólok, mert a kisebb kockázatvállalásnak is megvannak az előnyei és a túl nagy kockáztatásnak a hátrányai, amit Hamiltontól lehetne is sorolni, szóval így jó, hogy a versenyzőknek megvan az egyéni stílusa és egyéni versenymentalitása, versenyfilozófiája]. Lehet, hogy a sóderágyban vagy falban végzi nagyobb eséllyel, mint Button, de nagyobb eséllyel és hamarabb is előzött volna, ez valószínű.

Szumma szummárum; ne essünk át a ló másik oldalára. Én abba a táborba tartozom aki, elfogadja a DRS bevezetésének a technikai okait és aki számára ez nem teszi igazságtalanná a párharcot technikailag, mert a védekezőnek meg ott van a jobb aerodinamikai, hűtési és gumikezelési előnyök, tehát van előnye neki is jó néhány területre, amelyeken a támadó hiányt szenved. De én csak addig kedvelem a DRS-t, amíg semmit vagy csak keveset segít a támadónak. Ha már túl sokat segítene és ellehetetlenítené a sikeres védekezéseket, az elhúzódó párharcokat, akkor már gyűlölném! Félek is, és nem is akarom, hogy módosítgassák, még több használati területed adva; csak mert a szurkolók nyafiznak, holott pont azért nyafiztak előzetesen, hogy nem jó természetellenessé tenni az előzést. Szerencsére nem lett az; hanem továbbra is kraftot követel és szerencsére – elméletileg – most is történhetne olyan bravúros védekezés, mint amilyet Gilles-től említettem.

De felőlem most azonnal betilthatnák, de véletlenül se tegyék hasznosabbá!!! Aki könnyű, triviális, közönséges előzéseket akar, nézzen NASCAR-t!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s