‘Szép volt, jó volt, ennyi volt’

‘…ennyi már ELÉG volt!’

Oldalnézetek:

A megoldás eredménye szemből:

Megkérdeztem egy McLaren mérnököt is, hogy mit lát a képeken; ‘flexibilis orrkúpot’.

Az orrhegy és a szárnytartó longitudinális erőhatásra rugalmas, a szárnyteszten vertikális terhelés van csak a oldallapokon.

A szabálytalankodást csak [a neutrális középső szárnyrészre ható] longitudinális terhelésteszttel lehet beszüntetni. És a megoldással a Red Bull a neutrálisnak (=sem felhajtóerőt, sem leszorítóerőt létre nem hozónak előírt) középsó részt is leszorítóerő-generálóvá varázsolja.

Technikailag és szabályszerűen a longitudinális terhelésteszt bevezetésének semmi akadálya.

Idézet a Technikai szabályzatból:

3.15 Aerodynamic influence :

With the exception of the cover described in Article 6.5.2 (when used in the pit lane), the driver adjustable bodywork described in Article 3.18 and the ducts described in Article 11.4, any specific part of the car influencing its aerodynamic performance :

– must comply with the rules relating to bodywork ;

– must be rigidly secured to the entirely sprung part of the car (rigidly secured means not having any degree of freedom) ;

– must remain immobile in relation to the sprung part of the car.

Any device or construction that is designed to bridge the gap between the sprung part of the car and the ground is prohibited under all circumstances.

No part having an aerodynamic influence and no part of the bodywork, with the exception of the skid block in 3.13 above, may under any circumstances be located below the reference plane.

3.17.8 In order to ensure that the requirements of Article 3.15 are respected, the FIA reserves the right to introduce further load/deflection tests on any part of the bodywork which appears to be (or is suspected of), moving whilst the car is in motion.

HU: A vastagított részek fordítása:

Minden körülménynél tiltott bármilyen eszköz vagy kialakítás, ami arra van tervezve, hogy csökkentse a távolságot az autó rugózott része és a talaj között.

3.17.8 Azért, hogy a Cikkely 3.15 követelményei be legyenek tartva, az FIA fenntartja a jogot további terhelés/hajlékonysági tesztek bevezetésére az autótest bármely részén, ami rugalmasnak tűnik (vagy annak feltételezett), mikor az autó mozgásban van.

(A 3.15 értelemszerűen a hajlékony, rugalmas elemeket tiltja.)

Visszamenőleg nem lehet betiltani, elvenni a pontokat és a konstruktőri és egyéni világbajnoki címet, mert nem lehet visszamenőlegesen bizonyítani, hogy azokon a nagydíjakon ez történt. A fotók nem elégségesek, azok csak a gyanú felvetésére használhatok, amire az FIA-nak joga is van tesztekkel, változtatásukkal és új tesztek kialakításával fellépni.

Viszont tavaly körbelövöldözték a célpontot. Kitüntetett figyelmet adva az FWEP-nek (első szárny oldallapja) és a splitter-nek/bib-nek (a padlólemez legelülső része, ami a pilóta alá esik), holott a rejtély megoldása a hajlékony orrvégben és a hajlékony szárnytartóelemben van, amelyek longitudinális (szemből ható) erőhatásra érzékenyek és leeresztik a szárnyat.

Amit eddig összeharácsoltak a megoldással, az jár, viszont innentől kezdve nem nézem jó szemmel a vele való jogosulatlan és szabályszegő (3.15) előnyszerzésüket, sem az FIA tudatlanságát és inkompetenciáját, esetleges szándékos szemhunyását!

Szép volt, jó volt, ennyi volt; ELÉG volt!!

3 thoughts on “‘Szép volt, jó volt, ennyi volt’

  1. Na, ha már tudjuk mi a trükk és a FIA nem szól bele, remélem a következő versenyen már nekünk is ilyen rendszerű szárnyunk lesz.

  2. Én szerintem a McLaren már rájött, erre és talán már le is tudták másolni.. de én azt szeretném, hogy inkább a Red Bull félét tiltsák meg. Mégiscsak van egy szabálykönyv.

  3. Clearly flexes a lot, just like 2010 season. No action from FIA, the wing is legal according to their tests. Sad to see Vettel becoming champion in the mid year.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s