Melyik ‘béka’ ugrik legnagyobbat? [+video]

… Barcelonában?

A zöld teknősbéka!

A Lotus ‘Leapfrog’ Racing nagyon nagy ugrásra készül. Körönkénti 1,5 másodperc gyorsulás (vagy akár még 2 is!) lehet a lenyűgözően céltudatos és kemény munka eredménye. Ez nem igazán előreugrást jelent az erősorrendben, hanem felzárkózást, ezt kihangsúlyozzák. De valójában már ez óriási teljesítmény lenne ilyen hamar kivitelezve. (Ami szerintem csak részben fog megvalósulni, de kétségtelenül nagyon dinamikus a Lotus és ilyen fejlesztési agilitással pár éven belül már sokra vihetik.)

Nézzük csak miből is áll az ‘új autó’ (ezek csak a jelentősebb megnevezett új elemek, de természetesen számos kisebb módosítás, fejlesztés is lehet, volt hír hosszabb tengelytávról is korábban):

– egy teljesen új koncepciójú első szárny, amit már közel 5 hónapja folyamatosan fejlesztettek és több száz változaton ment már keresztül

új hátsó szárny

új diffúzor

új oldaldoboz-légbeömlők

új első fékhűtő-csatornák

új hátsó fékhűtő-csatornák

új terelőlapok

J-Damper ‘inerter’ (tehát nem csak aerodinamikai, hanem komoly mechanikai fejlesztések is része az új autónak)

Az első szárny funkciója és jelentősége kulcsfontosságú az egész autó aerodinamikai működésére és hatékonyságára. Úgyszintén jelentős módosítás még a fékhűtő-csatornák ekkora revíziója, még ha sokaknak ez nem is tűnik komoly aero-elemnek, pedig az! Nagyon lényeges légellenállás-csökkentés és leszorítóerő-létrehozás céljából is.

Le a kalappal a Lotus Racing előtt és sok sikert nekik ahhoz, hogy a szimulációban és szélcsatornában elért értékek meglátszódjanak a pályán is!

3 thoughts on “Melyik ‘béka’ ugrik legnagyobbat? [+video]

  1. Az a J-Damper az, amit a Meki fejlesztett ki évekkel ezelőtt? Az a ledkerék a felfüggesztés végénél, vagy mi. Ez lenne az?

  2. Az, ami 2005-ben debütált az MP4-20-ban a Spanyol Nagydíjon és egy camebridge-i professor találmányán alapszik. (A nevet is a McLaren adta neki, akárcsak az F-Duct nevét, megfigyelhető a névadási stílus is.) Lendkerék nem hiszem, hogy van benne, a McLaren versenyváltozata csak az elvet követi, nem ugyanúgy valósítja meg, mint a professzor első példaeszközei. A McLaren megvette/felkarolta a projektet, szerződést kötött az egyetemmel a fejlesztésére. Egyesek felvetették, hogy a McLaren be is tiltathatta volna ez alapján a többiek (Ferrari 2007), Renault (2008) J-Damper-ét.

    A konkrét rendszer pontos felépítése és működése nem közismert. Állítólag maga a Renault se értette meg még 2007-ben a tervrajzok alapján sem, amit 2007-ben loptak a McLarentől (Renault kémbotrány 2007).

Leave a comment